Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 13:59 Der er 50 kommentarer og
3 løsninger

Server Parkering

Hej.

Er der nogle der kender en god "Server Parkering" hvor man kan leje et skab hvor en server kan stå.

Krav:
Fri trafik
Nødstrøm
220 v. tilslutning
Hurtig internetforbindelse

Er der nogle der har nogle anbefalinger?

//Mathias
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:01 #1
www.web-sale.dk er klart anbefalet herfra.
Avatar billede razor Nybegynder
05. august 2003 - 14:01 #2
Hvorfor er "fri trafik" et krav? Det får du med garanti ingen steder :-)
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:02 #3
Jo har fundet et sted, men syntes at det er irrerterende at man skal holde øje med hvor meget trafik der må bruges.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:06 #4
www.web-sale.dk ser ok ud. Men kan man ikke få Server Parkering for under 150 kr. ?
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:07 #5
Hvis det bliver til noget skal det bruges til et lille hosting firma.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:08 #6
www.rackserv.com

Som razor antyder, så findes "fri trafik" ingen steder!  Der er altid et max forbrug pr måned, hvorefter der skal betaler for hver ekstra GB forbrug.

Tror ikke du kan få Server hosting for under kr 150, men det afhænger af hvor mange units din server fylder.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:10 #7
www.gullestrupnet.dk har vist noget som er billigere. Men har ikke været kunde hos dem, så ved ikke hvordan de håndtere sagen.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:11 #8
syntes det er imponerende at web-sale.dk kan love oppetidsgaranti på nettet på 100% ...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:11 #9
vups lagde ikke mærke til fri trafik, ja har også set et sted, der er fri trafik men lavede så en traceroute og fandt ud af den stod på en adsl linie, så hjælper det jo ligefedt.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:13 #10
Men er der nogle der har erfaring med www.webpartner.dk ?
Har bestilt noget materiale. Men ser dyrt ud.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:14 #11
Har ikke modtaget materialet endu.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:15 #12
Der er mange som bruge webpartner, tro de er nogen af dem som har styr på deres sager.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:15 #13
de 150 kr hos web-sale er iøvrigt ex. moms, og med kun 1GB trafik pr måned.

webpartner.dk har jeg været så uheldig at have en server stående hos. de blev nærmest hysteriske da vi valgte at flytte serverne fra dem.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:17 #14
fsconsult.dk -> Betyder det at de ikke er ret gode eller?
Hvad er priserne ca. hos dem?
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:19 #15
Indtil videre syntes jeg bedst om http://www.rackserv.com/colocation.asp
Men forstår ikke helt prisen.
Hvad vil det koste mig pr. måned med en computer med miditower?
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:20 #16
Er det 1050 kr. pr. måned?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:21 #17
1050 + 225 i trafik hvis du kan nøjes med 10 gb.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:21 #18
dalbjerg -> Pr. Måned?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:23 #19
mathiash > vi oplevede at vi var nede i flere perioder, hvor de ikke kunne forklare hvad der var valgt. vi blev fra starten at vide, at de havde hele 3 forbindelser til internettet, så det var teoretisk umuligt at opleve nedetid på nettet, men alligevel.

priserne var rimelige, men det levede som du forstår ikke op til forventningerne/deres ry.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:24 #20
ok.
Men rimelige er det 200 kr. pr. måned eller?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:24 #21
mathiash > et miditower vil jeg mene fylder 4 eller 6 units.  det er billigere i længden at købe et 1 eller 2 units rack kabinet, og flytte din hardware over i det.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:26 #22
Ok, Men hvad vil det koste mig hvis jeg brugte et miditower eller et rackkabinet pr. måned?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:29 #23
1050 + 225 i trafik hvis du kan nøjes med 10 gb. sådan som jeg se det.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:30 #24
Det er sq meget pr. måned.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:30 #25
så skift til en rackserver, det spare du altså en del ved. koster ca. 3500 for et kabinet 1u.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:31 #26
jeg kan ikke huske priserne, og kan ikke finde dem på deres site nogetsted.  men bestemt over 200 pr måned
Avatar billede mnv_dk Praktikant
05. august 2003 - 14:36 #27
Syntes Gyllestrup ser meget fint ud... Det er bare meget at betalefor trafik...
Ellers kan man jo altid sige www.jay.net de er ialtfald rimelige, og har styr på tingene
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:38 #28
mnv_dk ja trafik priserne er ikke vildt billige, men 25* 10 = 250 kroner, 25 kroner dyrer end rackserv.com og så koster det 1050 pr. md. mod gullestrupnet.dk koster kun 100 kroner.

Har lige siddet og snakket med en derude fra, og enden bliver at jeg smider min server som stod ved web-sale derud, da det faktisk er samme produkt.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
05. august 2003 - 14:42 #29
De lægger også i Jylland, det er grunden til at jeg ikke har flyttet min server til en co-location endnu, da det vil være lidt øv, at skulle tage til Sjælland, hvis der var et uforklarligt problem....
Det kunne være man skulle overveje det...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:44 #30
Jep flyttede selv min server til jylland, efter den var gået ned et par gange ved web-sale, og æv at skulle derover. :)
Avatar billede mnv_dk Praktikant
05. august 2003 - 14:45 #31
Hvor står den PT?
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:47 #32
Jeg har kikket på gullestrupnet.dk og regnet ud med 10 gb trafik ville det koste 3600,- pr. år minus 10% i rabat hvis man betal for et helt år.

Det skal jo bruges til at lille hosting/webdesigner/php-mysql koder firma.

Er 10 gb. trafik så nok?

Har i nogle dårlige anbefalinger med gullestrup?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2003 - 14:51 #33
har selv små 50 webhoteller på min server da den stod ved web-sale brugte 5-6 gb pr. md.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:55 #34
Så er 10 vel ok.
Avatar billede mathiash Nybegynder
05. august 2003 - 14:56 #35
I første omgang...
fsconzult.dk -> Læg lige et svar.

Det er vist lukke tid :0)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:59 #36
:-)
Avatar billede mnv_dk Praktikant
05. august 2003 - 15:16 #37
Øhh tak....
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. august 2003 - 19:39 #38
150kr/måned? det dækker jo kun med nød og næppe strømforbruget...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2003 - 20:39 #39
thomasledet: det kan jo være de ikke skal betale for strøm forbruget.
Men ja det er billigt og underligt folk kan gøre det til den pris.
Avatar billede mathiash Nybegynder
07. august 2003 - 07:26 #40
Ja, i har ret man kan næsten kun finde priser til over 500,- pr. måned
Tak for hjælpen.

//Mathias
Avatar billede jnd Nybegynder
07. august 2003 - 10:06 #41
dalbjerg>
De har IKKE gratis strøm, tro mig.

En nogelunde normal computer bruger for 100 - 200 kroner i strøm om måneden hvis den er tændt hele tiden. MEN, der skal jo også aircondition til hvis de er seriøse. I virkeligheden koster det altså nærmere mellem 200 og 400 kr at have en computer stående tændt i et serverrum. Men der er sikkert en minimums pris/forbrug på forbindelsen så mon ikke de redder deres penge hjem alligevel.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
07. august 2003 - 17:32 #42
jeg vil så mene det koster 50 ,- for at have den kørende 24/7 i måneden
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. august 2003 - 19:44 #43
også det tal jeg er kommet frem til i sin tid. Da jeg skulle finde ud af med min egen server.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
07. august 2003 - 20:07 #44
Du skal tænke på at det trækker mere at have en alm. comp stårnde 24/7 d der er skærm m.m. Og den suger viel... Også lidt selvom den er slukket!
Avatar billede jnd Nybegynder
07. august 2003 - 22:54 #45
OK,tid til lidt hurtig købmandsregning.

En hurtig processor sluger raskt væk omkring 70W i sig selv f.eks den P4-1700 jeg har er rated til strømforbrug på mellem 50 og 83W, lad os sige at resten af maskinen MoBo ca 15W og diske 2X7,5W. Med spild i strømforsyningen mm er det ikke helt ved siden af (husk at vi for kort tid siden havde problemer med at en 240W strømforsyning ikke kunne trække en Athlon eller P4 samtidig med grafikkortet).

Det giver os pæne runde 100W
100W X 24h  = 2400Wh = 2,4kWh
Prisen for strøm er 1,44øre/kWh så vi kommer altså op på 2,4*1,44*30 = 103,68kr pr måned.

Hvis vi regner med at det koster ca det samme at køle rummet er vi altså omkring de 200kr jeg mente.

Hvis man har en ordenlig server er det nærmere de 400 og måske endda 500 kr.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. august 2003 - 23:01 #46
Hvis man har en ordenlig server er det nærmere de 400 og måske endda 500 kr.

Har man det, vælger man nok heller et sted som Gullestrup.net & web-sale, ikke for at sige de ikke er okay er de skam, men deres trafik priser, er dyrer, og han man en server med eks, en masse harddiske i, så bliver det ski dyrt i længden.

240W strømforsyning, ganske korrekt, men her skal du tænke på at du snakker om de nyeste grafikkort, med køler, og alt muligt andet. Ikke normalt det du finder i en server. :).
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. august 2003 - 23:02 #47
Der er ikke et minimums beløb ved web-sale, det skulle der heller ikke være ved Gullestrup.net, så er det i hvertfald noget de har glemt at oplyse om. Så det tro jeg ikke der er.
Avatar billede jnd Nybegynder
08. august 2003 - 10:56 #48
>dalbjerg

Hvis man vil have en server parkeret burde man vælge en ordenlig maskine,
dvs. redundante diske, fornuftig redundant strømforsyning, og redundant køling.
Det hele bruger strøm og man slipper måske 5-6k mere, men hvis man har en virksomhed der er afhængig af skidet kører, er de penge hurtigt tjent ind, især hvis man bor langt væk.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. august 2003 - 11:01 #49
ganske korrekt.
Avatar billede mathiash Nybegynder
08. august 2003 - 15:02 #50
Er der forrsten nogle af jer der har dårlige eller gode erfaringer med www.gullestrupnet.dk / www.gullestrup.net

//Mathias
Avatar billede mathiash Nybegynder
08. august 2003 - 15:03 #51
Altså omkring server-hosting ;0)
Avatar billede acomma Nybegynder
29. august 2003 - 03:47 #52
Hejsa, vi tilbyder også serverhosting - se her. Priserne er baseret på kunden kommer med egen server, men det kan vi også klare hvis det er.

http://acomma.com/team4/show.asp?dk=39
Avatar billede cult Nybegynder
03. januar 2004 - 23:18 #53
Har du fået din server ud til Gullestupnet?

Jeg overvejer selv at smide en server derud, så jeg vil meget gerne vide om du har nogle erfaringer med dem :-)