Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 11:18 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Opstart

Jeg har et problem med at få et program til at starte før skrivebordet kommer frem.
programmet hedder cyber-time 5 og er et netcafes login program.
jeg har prøvet alt muligt men intet får det til at komme frem først.
p.s skrivebordet skal komme frem bagefter.....
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 11:38 #1
Kan du ikke bare smide det ind i autoexec.bat?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. december 2000 - 11:40 #2
Hvis programmet er et windows program, kan det ikke lade sig gøre.

Normalt ville jeg bare fylde det i autoexec.bat, men der får du nok svært ved at køre windows programmer.

I start folderen starter det først op nå bussen er kørt.
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 11:43 #3
Så prøv at smide de ind i win.ini filen under:
run=[prog.-navn.exe]
Så skulle det hjælpe lidt vil jeg tro.
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 11:49 #4
det har jeg prøvet(reg tingen altså) men der må da være en måde at gøre det på.
OEM maskiner starter som regel op med et program allerførste program kan man ikke få et program til altid at starte op.
Please hjælp mig det er temmelig vigtigt hvis man skal købe et nyt netcafe program koster det :-(.
der er flere point til den der svarer men juster point virker ikke.
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 11:50 #5
Allerførste gang ikke program :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 11:53 #6
Har du prøvet at vælge \"Kør\" fra \"Start\" og skrive \"msconfig\" - og tilføje dit program under fanebladet \"Start\" yderst til højre? :)
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 11:57 #7
hvordan tilføjer du et program jeg kan kun afmarkere.
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 11:57 #8
Der må da være en eller anden form for dok til prog. så man kan se hvordan....
Hvad hedder prog.? Og har du være på firmaets site for at lure?
/Beach
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:01 #9
har været på firmaets hjemmeside www.cybertimesoftware.com men de yder kun support på cyber-time 6 jeg har 5\'eren men jeg vil ikke bruge 6\'eren fordi den er fuld af fejl.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. december 2000 - 12:02 #10
Det er vist på microsofts side vi skal kikke....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 12:04 #11
Jeg vrøvler.. ..mente win/system.ini
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:05 #12
jeg har været lidt hos microsoft og luret men kun lidt jeg har ikke rigtigt tid til at begynde at kigge i deres support den er så besværlig men hvis i vil kigge så værsgo der ligger 350 point og venter
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:06 #13
hvad skal jeg skrive i ini\'erne for at få det til at virke.
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 12:08 #14
Prøv at følge den her:

#3 - When the software has finished the initial setup, go to the Cyber-Time 5 program group under the Start/Programs menu and run the System Administrator. Make certain you run this application first, as it will initialize the system for your company. Keep in mind that when Cyber-Time is run for the first time, the master user name and password are set to ADMIN/PASSWORD . It is recommended that upon the first run of the System Administrator, that you change the master user name and password. Fill in the necessary blanks for your company, making sure to select all the options you want under the various tabs. Click the Save and Exit button when you have entered all the relevant information.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 12:10 #15
win.ini
[windows]
load=ditprogram.bla
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 12:10 #16
Ellers skal du ind i filen win.ini her:

[windows]
load=
run=
NullPort=None

og så smide programmet ind.
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:13 #17
det er hvordan man sætter serveren op.
systemet fungerer sådan at der er en server og så når der kommer en kunde som allerede har et brugernavn siger han bare sit navn og så når han har betalt får han sat nogen timer ind man kan så gemme de timer til en anden gang hvis man har nogen tilbage. Problemet er at når maskinen starter op så kan de nå at starte et spil før at login\'en kommer.
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:15 #18
kan man ikke bare få den til at starte et program og så få den til at starte skrivebordet bagefter?
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 12:19 #19
Killerdog>> Har du prøvet at skrive programmet ind i win.ini?
Og hvad sker der så?
Beach
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:22 #20
jeg kan først være på netcafe\'n kl 14.00 men jeg søger så mange svar som muligt, den som har et fungerende svar vinder (Næsten som en konkurrence ;-)
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 12:23 #21
Jammen er det ikke bare spændende:-)))
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:25 #22
I kan sikkert også få en gratis time på netcafen hvis i kan svare :-)
Avatar billede Beach Mester
14. december 2000 - 12:28 #23
Hvornår må vi komme, og hvor skal vi komme! *GG*
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 12:29 #24
LOL
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. december 2000 - 13:26 #25
hmm..det burde kunne lade sig gøre via regedit..jeg bruger selv programmet G6 FTP Server (både under WinME og Win2K) og det starter op allerede FØR Windows starter op! Endda starter det op allerede før scandisk, når pc\'en har været gået ned! (det sker jo ind imellem) Og det sted i registreringsdatabasen burde det være muligt at kunne finde og udnytte til andre typer programmer! Jeg kan desværre ikke lede efter det nu, da jeg er på arbejdet...men det er da en ide at arbejde videre med! :)
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 15:49 #26
Nu har jeg prøvet at skrive den ind i system.ini under boot før explorer.exe men så starter kun cybertime og ikke skrivebordet det er ikke særligt genialt hjælp!!!!!!!!!
Avatar billede breum Nybegynder
14. december 2000 - 15:57 #27
i system.ini

shell=Explorer.exe

ændres til
shell=c:\\windows\\dobbelstart.bat

c:\\windows\\dobbelstart.bat
skal så bare indeholde 2 linier:

c:\\pathtilditprogram\\ditprogram.exe
c:\\windows\\Explorer.exe

har ikke prøvet med det bør virke

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. december 2000 - 22:02 #28
vil det ikke give det samme resultat??
Avatar billede dis_pater Nybegynder
15. december 2000 - 00:00 #29
Hvis du køre regedit og tilføjer en ny nøgle som strengværdi under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServices]
Som medfører at programmet vil blive startet før end der bliver logget ind.
Avatar billede dis_pater Nybegynder
15. december 2000 - 00:03 #30
Det kunne selvfølgelig også være fordi at du skulle installere det som et klient program under netværk.
Avatar billede killerdog Nybegynder
15. december 2000 - 14:37 #31
Skal jeg bare skrive det ind med path og det hele under HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServices og kalde strenværdien hvad?
Avatar billede killerdog Nybegynder
15. december 2000 - 14:41 #32
jeg kan ikke få det til at virke
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. december 2000 - 15:39 #33
Noget må have virket for at kunne give points..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. december 2000 - 23:20 #34
ja, det vil jeg da osse mene :)
Avatar billede dis_pater Nybegynder
16. december 2000 - 00:15 #35
Når du har tilføjet en ny strengværdi, skal du så redigerer den med som du selv skriver hele stien samt programnavn.