Avatar billede bterp Nybegynder
05. august 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk partition

På et tidspunkt har jeg lavet en harddisk partition så jeg kunne køre WinME på den ene partition (5 GB) og Red Hat Linux på den anden (også 5 GB). Jeg har dog slettet den partition Linux var installeret på (med Fdisk) fordi jeg gerne vil tildele denne partitions 5 GB til min WinME partition (Hvs man kan?). Jeg har anskaffet et program der hedder PartitionMagic, som kan oprette partitioner og som jeg har fundet en god guide til. Jeg vil gerne oprette en ny partition under WinME som jeg kan lægge programmer og andet over på inden jeg installerer nyt styresystem (Win98). Er det korrekt at en partition i Win98 højst kan være 2 GB i FAT32? Skal jeg bare prøve med PartitionMagic eller bør jeg gribe det an på en anden måde? Evt. formattere min harddisk? På forhånd tak.
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. august 2003 - 11:57 #1
jeg har haft partitioner på henholdsvis 10 og 5 Gb under win 98
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. august 2003 - 12:00 #2
hvis du ikke har noget specielt på HD'en synes jeg du burde formattere og lave præcis de partitioner du har lyst til.....(kan man ikke det i WinMe-installationen?)

Så får du et nyt system
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. august 2003 - 12:00 #3
fdisk må findes på Me-cd'en...
Avatar billede julleman Nybegynder
05. august 2003 - 12:05 #4
brug partitionmagic, den er nem at bruge, og kan uden problemer flytte, oprette, samt ændre på størrelsen af partitioner uden at skulle formatere alt.
Avatar billede bterp Nybegynder
05. august 2003 - 12:14 #5
Tak for svar. Hvis jeg uden problemer kan oprette partitioner og flytte data foretrækker jeg det. Så kan jeg jo vel bare formattere den partition/drev jeg skal installere Win98 på?
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. august 2003 - 13:47 #6
jaja....jeg plejer bare selv at gøre det, da jeg HD'en har det med at blive lidt rodet efter et stykke tid! Derfor kan jeg godt lide at rydde op engang imellem!

tak for point!