Avatar billede tybye Nybegynder
05. august 2003 - 11:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

efternavn efter @

Hvordan F**** Sætter man exchnage 5.5. op til hvad mail adresserne skal hedde efter @. her mener jeg ikke på hver enkelt bruger men generalt..
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 11:30 #1
Det er domænenavnet der skal stå efter @.

Du skal sætte dit domæne op så det hedder det du ønsker der skal stå efter @, så følger exchange selv efter
Avatar billede tlaursen Nybegynder
05. august 2003 - 11:31 #2
Inde i Exchange administratoren > Configuration > Site Addressing > fanebladet Site Addressing
Avatar billede tybye Nybegynder
05. august 2003 - 11:34 #3
Skal jeg virkeligt ændre hele mit domain for at få mit efternavn rigtigt.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
05. august 2003 - 11:37 #4
Når du opretter en ny bruger, kigger excgange 5.5 på "site addressing" og sætter dette bagved.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 11:43 #5
Det ville jeg mene, brugeren skal i hvert tilfælde være bruger i det domæne du ønsker skal stå bagved @'et
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 11:44 #6
Dette domæne skal selvfølgelig være DNS registreret da mails ellers ikke kan finde vej over internettet, og det betyder selvfølgelig at du skal have domænet registreret til dig
Avatar billede tybye Nybegynder
05. august 2003 - 17:25 #7
tLaursen: der er ikke noget der hedder site adressing under configuration

Bufferzone: Det kan da ikke passe at jeg skal omdøbe hele mit domain her snakke vi ca 400 klienter
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 17:38 #8
Det er jeg bange for at det gør, man prøv at se om ikke andre kommer med en løsning, det ville forbavse mig, men da også glæde mig på dine vejne
Avatar billede karser Nybegynder
05. august 2003 - 20:36 #9
Hey hey!

Nej! Du skal ikke omdøbe dit domæne! Du skal blot ind i "Default Address Policy" og ændre det domænenavn der står der inde! Så er dine kvaler væk!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. august 2003 - 08:14 #10
I administrator delen af en Exchange 5.5 er der et punkt der hedder "Site addressing".
Marker "configuration", i højre del af Administrator delen, er der en hel række punkter, herunder "Site Addressing" (Står næst sidst).
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. august 2003 - 08:16 #11
Men det er muligt at du skal sætte en "Internet mail connector" op først. Det kan jeg ikke huske, da vores 5.5 har kørt i flere år.