Avatar billede bha140795 Nybegynder
05. august 2003 - 11:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Styring af brugere på Netværk

Hvordan styrer man, at brugere/brugertilladelser føres ud på alle klienter. Når jeg på et NT 4.0 netværk opretter en MDW-fil på et netværksdrev, så kan jeg kun se de brugere jeg opretter fra den PC, hvor jeg har foretaget oprettelsen. Starter jeg Access op på en anden PC, så kan jeg godt oprette nye brugere og få disse gemt i MDW-filen, men jeg kan ikke se de brugere der er oprettet fra den anden PC.
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 11:19 #1
såvidt jeg ved, skal alle klienterne vælge at de skal bruge dén MDW fil, for at følge de sikkerhedsanvisninger der står i den...
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 11:20 #2
funktioner -> sikkerhed -> arbejdsgruppeadministrator... her har du mulighed for at vælge din mdw fil...
Avatar billede bha140795 Nybegynder
05. august 2003 - 12:16 #3
Jeg kan godt finde ud af at lave en MDW-fil. Mit problem er, om der findes en metode til at gøre denne MDW-fil gældende for alle brugere på et netværk, eksempelvis ved at gemme den på et fælles netværksdrev. En måde kunne være at distribuere den ud på klienternes C-drev, men dette er vel ikke den optimale læsning.
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 12:18 #4
jeg ville lægge den ud på et fælles drev, og lade alle klienter benytte sig af denne. så slipper du for at lave det samme arbejde på alle klienterne...
Avatar billede bha140795 Nybegynder
05. august 2003 - 12:20 #5
Ja, men hvordan får jeg fortalt Access, at den skal bruge den centrale MDW-fil?
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 12:23 #6
jeg ved ikke om du kan bruge en stump kode, men ellers går du ind på hver klient og vælger: funktioner -> sikkerhed -> arbejdsgruppeadministrator, og vælger dit fælles drev, og din .mdw fil...
jeg leder lige efter en mulighed for at kunne gøre det i kode...
Avatar billede bha140795 Nybegynder
05. august 2003 - 12:29 #7
Fint hvis du kan finde et stump kode - det er til Access 97
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. august 2003 - 12:55 #9
kan det bruges eller hvordan?
Avatar billede tolveren Nybegynder
10. januar 2004 - 13:00 #10
Ikke så vidt jeg kan læse eller finde