Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. august 2003 - 23:49 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af kalender - bugs, brugervenlighed, design, forslag

Hej Eksperter :)
Har brugt en stor del af det sidste af min sommerferie på at se om jeg kunne få stablet en kalender på benene...
I starten var det kun for sjovt, lidt sådan for at teste mine evner, men eftersom jeg selv synes den er blevet ret så god vil jeg prøve at lave en side ud af den :D

Indtil nu er det kun selve kalender der virker, og et brugersystem er ikke blevet lavet, men som titlen på spørgsmålet lyder vil jeg godt have folk tester den lidt igennem, og se om de evt har forslag til om den kunne gøres bedre, og hvis hvordan :D
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. august 2003 - 23:51 #1
hov... glemte lige adresse.... www.myserver.lir.dk/mamster.dk/kalender

(sys jeg altid man gør når folk skal se noget på en side *dohh!*
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. august 2003 - 23:53 #2
har allerede selv fundet en fejl...

I IE centrere den ikke dato'erne i kalenderen så de står lige under ugedagen, selvom den gør det i mozilla
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. august 2003 - 23:54 #3
En dejlig stor kalender, hvor man kan se mange gode oplysninger. Synes måske at du mangler ugetal.
Måske burde dagsplanen være automatisk fremme for dagsdato istedet for at man skal klikke på den.
Avatar billede perj Nybegynder
04. august 2003 - 23:57 #4
Ser meget lovende ud.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. august 2003 - 00:02 #5
men er folk blevet så "computer-brugere" at de bruger en inet-kalender istedet for en almindelig bogkalender som man kan tage med sig osv?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. august 2003 - 00:04 #6
Jeg tror der er nogle der er, men jeg tror kun det drejer sig om en lille gruppe af den danske befolkning. Folk som er på farten, og som har let adgang til nettet, tror jeg godt kunne finde på det. Men det almindelige forbruger holder fast i papir udgaven.

Dette er bare min vurderinG!
Avatar billede freet Nybegynder
05. august 2003 - 00:09 #7
nice!
Avatar billede saddam_hussein Nybegynder
05. august 2003 - 00:16 #8
Jeg synes den er kanon fed, men har du tænkt dig at det skal være en online-kalender?
Hvis det var et program på computeren, kunne det åbne ved start og fortælle hvad man skulle den pågældene dag. Evt kunne det "advare" en om at der kun var en uge til ens kærestes fødselsdag, og at man skulle huske at købe en gave. :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. august 2003 - 00:24 #9
hehe det er rigtigt, men da jeg desværre kun besidder kendskab til hjemmeside-programmerings-sprog kan det ikke lade sig gøre :/ men kunne da håbe på at der var andre der kunne det der ville lave et ordenlig en :D

Men jah, jeg har nemlig tænkt det samme som det lyder til på dig at jeg ikke tror folk vil komme til at bruge den da man måske indskriver et par opgaver, men derefter hurtigt glemmer siden igen og derved ikke får noget ud af det!

Derfor har jeg også tænkt mig at lave adresselister og telefonbog og meget andet som er godt at have med hvis man fx kommer til nettet et sted man ellers ikke har sine personlige ting
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. august 2003 - 00:26 #10
jeg smutter i seng nu, håber der er blevet kommenteret lidt her når jeg vågner imorgen :D

sov godt alle jer seje guttere!! hehe
Avatar billede jytte Nybegynder
05. august 2003 - 11:32 #11
Månedsnavne er med småt og Februar staves ikke Febuar.

Når jeg vælger ny måned forventer jeg at kalenderen skifter måned med det samme, men jeg skal først stå i årstalsfeltet og trykke enter førend det sker.

Du tillader alle årstal også -9234 (da var kalenderen måske ikke opfundet) og hvad med året "afff" -- din kalender vises, men jeg kender ikke lige det årstal. Du behøver jo ikke tillade alt i årstalsfeltet årstal mellem fx. 1900 og 3000 burde vel være tilstrækkelig. Når man skriver år 234567890 ser din kalender også lidt sjov ud.

Du kunne have en tydeligere markering ved hover -- fx. en anden baggrundsfarve.

Lørdag og Søndag kunne have en anden farve. Det kunne andre helligdage også, men så skal du nok have gang i den store påskeberegningsformel.

Ugenumre kunne også være en mulighed.

Derudover ser den ud til at regne rigtig og have de faciliteter man kan ønske sig af en kalender.

Jeg synes også det er sjovt at lege med kalenderalgoritmer :-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. august 2003 - 14:17 #12
godt du havde set det med at alle årstal (både med tal og minus) virkede, det havde jeg ikke selv tænkt på!
og jeg er måske ikke den store haj til det med det danske, hehe :)
den submitter selv nu når man vælger en måned

alt dette er rettet nu!
Jeg tror det vil blive lidt for stor en opgave at skulle lave det med helligdage osv, så det tror jeg at jeg hopper over :D
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. august 2003 - 15:47 #13
mange tak for jeres hjælp :D
Avatar billede jytte Nybegynder
06. august 2003 - 10:55 #14
Takker for point.

Jeg er dog ikke sikker på at formuleringen "Har sgu aldrig hørt om ..." falder i god jord hos alle brugere :-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
06. august 2003 - 21:10 #15
ehmn der er jeg ikke helt med? hehe
Avatar billede jytte Nybegynder
07. august 2003 - 05:47 #16
Min mor kan ikke lide man bander -- det var bare det.
Avatar billede cozey Nybegynder
07. august 2003 - 05:53 #17
Jytte>>>
Det kan min mor heller ikke!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. august 2003 - 21:21 #18
jamen hvor har jeg bandet? har søgt siden igennem med ctrl+b efter sgu og det står kun der hvor du har skrevet det
Avatar billede jytte Nybegynder
07. august 2003 - 21:38 #19
Den fejlmeddelelse du giver når man i årstalsfeltet skrive 22jj34lf
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. august 2003 - 21:55 #20
nååårh hehe troede det var her på E *GG* men det er jo os kun folk der _vil_ være i vejen som vil få den fejlmeddelse :D

jeg sidder mange tak for din hjælp
Avatar billede cozey Nybegynder
08. august 2003 - 00:24 #21
sidder? hmm... ;o)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
08. august 2003 - 10:33 #22
hehe det går rigtigt godt :D du skal tænke på jeg har haft sommerferie siden marts nu så ikke det med det danske sprog jeg er mest up2date med... også var klokken jo mange ;D
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
08. august 2003 - 18:00 #23
overstående link vil fremover ikke virke, hvis interesse findes den på: www.elskermad.dk/kontorchef.dk :)