Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 22:11 Der er 53 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af site

Hey alle

Jeg har kun et par dage til lige at peppe et site op med et fedt design og en god hjemmeside, for adressen bliver vist i tv på fredag..

Endtil videre er jeg kommet frem til dette.. Hvad synes I ??

Konstruktiv ris/ros.

Thomas
Avatar billede fangel Nybegynder
04. august 2003 - 22:11 #1
at der mangler et link
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 22:17 #2
Damn... Det er typisk.. Her sidder og siger til mig selv at jeg skal huske et link... :)

Her er det.. http://www.kbgamestate.dk/osmond.dk/

Thomas
Avatar billede mat Nybegynder
04. august 2003 - 22:24 #3
Den er faktisk ganske pæn synes jeg :)

Men eftersom der ikke rigtigt er noget på den endnu er det svært at sige ret meget andet end: nydeligt :)

Måske skal der lige være en linies luft mere mellem velkommen grafikken og brødteksten - det er vist det eneste jeg kan sætte fingeren på.

Sjov ide med personerne der kigger frem på rollOver :)

mvh mat
Avatar billede fangel Nybegynder
04. august 2003 - 22:27 #4
rigtig pænt - men 130kb billeder er ALT for meget!!!

prøv at kør dine billeder igennem en ordenlig eksportering!

Morten
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 22:30 #5
Er klar over det med billederne, men siden er bare lige en jeg har strikket sammen, for at have noget at bygge på.. :)

Grafikken skal nok komme til at fylde mindre..

Thomas
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 22:41 #6
Er der nogle design mæssige ting jeg kan lave om på så det bliver federe..
Skal nok lige kigge på det med afstanden mellem velkommen og brødtekst.

Thomas
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 22:53 #7
Nydeligt design.

Dog fylder topdelen over menuen utrolig meget, specielt taget i betragtning af målgruppen som jeg ser den (gamle tanter der alle kører i 800*600 :P ).

Og så den der mouseover effekt med gruppemedlemmerne der flimrer frem når man kører over menu punkterne er lidt for forvirrende for min smag. Hvis du gerne vil beholde den så kunne det være at du skulle få dem til at fade frem istedet, det ville være knap så voldsomt.

Få blomsterne til at skille sig ud, spil på det lidt feminine. Brug nogle komplementære farver til dem. Såsom en lidt mørk orange eller en mørk rød og en mørk gul.

(\__/)
(^_^)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. august 2003 - 22:56 #8
(1) Pænt og meget enkelt design

(2) Siden er meget blå, prøv at se om du ikke kan finde en kontrast farve og brug den til at pynte siden med. Brug den ikke for meget, men lav nogle små-effekter.

(3) Det virker godt med billedet der bryder det ellers meget kantede design.

(4) Bryder mig ikke så meget om effekten på linksne.
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 22:58 #9
Hmmm... og overvej at droppe sidedelen med nyhederne også, de fylder lige lovligt meget, det ville desuden også gøre designet lidt luftigere nu hvor du alligevel er gået i den retning. Og så ville der også bedre kunne tillade dig at gøre topdelen lidt mindre uden at gå på kompromis med din ide.
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:00 #10
nikotino > Tak for noget kritik.. det elsker jeg.. Jeg kan tage tingene til mig, eller være lige glad med det du skriver.. :)

Jeg skal lave siden for at give den et interessant look, og det synes jeg at jeg gør med top delen.. dog skal billederne komprimeres..

Det med onmouseover effekten, så skal den blive.. men hvis der er nogle der kan lave en flash ting hvor det fader frem, eller kan få det til at fade frem på en anden måde, så kan jeg godt sende billeder og lign..

Den med blomsterne vil jeg lige prøve, det er en god ide.. ;)

Thomas
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 23:01 #11
snip ...
Få blomsterne til at skille sig ud, spil på det lidt feminine. Brug nogle komplementære farver til dem. Såsom en lidt mørk orange eller en mørk rød og en mørk gul.
... snap

øøhh.. komplementære farver i forhold til den lyseblå sælføli ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. august 2003 - 23:02 #12
Brug evt. www.colorschmer.com/online/ til at finde komplementær farve
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 23:10 #13
Du behøver ikke at bruge flash for at lave nogle billeder der fader, du kan også lave nogle animerede gif'er istedet (*pseudokode* onMouseOn gif1 // onMouseOut gif2 // preLoadImage gif1,gif2). Det er ikke så svært at lære at lave, du kan godt nå det før deadline ;)
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:11 #14
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:12 #15
Det er mere fordi at det er et stort billed.. og jeg har aldrig prøvet at lave en gif.. :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. august 2003 - 23:12 #16
thb >> ja eller blot www.colorschemer.com/online
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 23:20 #17
Jeg har desværre nogle ting jeg selv skal nå de næste par dage så jeg kan desværre ikke lave gif'erne for dig (hvis det er det du fisker efter ;D ), ellers kunne jeg nu godt have fundet på det.

Men prøv at poste her (hvad angår hjælp til gif/flash animation):
http://www.eksperten.dk/kat/141
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:23 #18
Lige frem fiskede gjorde jeg vel ikke.. men det ville da være dejligt hvis der var en der tilbød det.. :) Jeg er ellers ikke meget for at bruge ting som ikke selv har lavet.. Men hvis I mener at det ikke er så fed en effekt, så kunne det være meget fedt at lave den som fade effekt.

Hvordan komprimerer jeg mine billeder bedste, jeg plejer bare at sige 'save for web' i photoshop, er der en bedre måde.. ???

Thomas
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 23:31 #19
Save for web er udemærket - men du skal jo også husk at stille på parameterne...  Stil det f.eks lige over grænsen til at være synligt grimt - hvis du forstår hvad jeg mener.

Brug zoom funktionen under save for web til at se hvor mange detaljer du mister når du går ned i kvalitet. aktiver 2up viewet og sammaenlign med originalen....
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 23:36 #20
Jeg er enig i at save for web fungerer udemærket, men hvis du vil ud i ekstremerne så skal du lede efter plugins eller separate programmer der er lavet specielt til formålet.
Såsom:
http://www.boxtopsoft.com/projpeg.html
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:38 #21
Skal jeg så lave billeder til gif eller jpg..???

Thomas
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 23:40 #22
som hovedregel kan man sige at:
gif bruges til grafikker med lavt farveindhold, f.eks knapper
jpeg bruges til grafikker med højt farveindhold f.eks. fotos

en gif kan f.eks ikke indeholde mere eng 256 farver!

billeder/fotos skal derfor være jpg!
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:45 #23
okay... Det er fint nok.. så bruger det.. :)

Jeg prøver lige at uploade nogle ændringer om lidt..

Thomas
Avatar billede thb Nybegynder
04. august 2003 - 23:49 #24
Sådan, prøv at kig igen.. www.kbgamestate.dk/osmond.dk

Thomas
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 23:53 #25
Jeg har et skønt eksempel her:

http://www.skarven.dk/jpgkomprimering/
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 23:59 #26
Ja da, det kan du da sagtens slippe afsted med :D.
Men prøv evt. med at eksperimentere med at puste lidt mere liv i de der blomster. Ikke at det ikke er fint som det er nu, det syntes jeg bestemt det er ;)
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:00 #27
fedt eks.. :) Jeg har komprimeret top billederne på siden nu... tror at jeg fik dem ned på under det halve..

Thomas
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:01 #28
-> oneskarvonly
Udemærket komprimering, men prøv lige at slå det her :P
http://www.boxtopsoft.com/PJwinFace.html
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:05 #29
ja det eksempel får man jo stådr... af!  -  undskyld ordvalget
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:08 #30
ja, hehe ;)
PhotoShop plugins, gotta love 'em :D
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:15 #31
nikotino - har lige downloadet pluginén men kan ikke finde den i PS
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:18 #32
Har du husket at installere den? :P
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:23 #33
Sådan har jeg det også... når jeg går ind under help > plugins så står den der.. men jeg kan ikke finde den nogle steder..

Thomas
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:24 #34
skal den ikke bare lægges i plugin dir?
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:27 #35
gutter, så svært er det heller ikke ;)
File>Save As "BoxTop ProJPEG"
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:28 #36
ahhh den skal lægges ind under "file formats" folderen
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:30 #37
den er for lækker... takker
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:31 #38
min fil ligger under file formats, men der er altså ikke noget menupunkt..
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:32 #39
vælg "save as" så kan du vælge den
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:32 #40
nikotino har du andet guld???
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:33 #41
thb sorry for spam
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:36 #42
-> oneskarvonly
hehe np :)

->thb
Et alternativ til at bruge animerede gif/flash, ville være at gøre det gennemsigtige billede af Osmond's mere tydeligt, så ville det ikke være så brutalt når de enkelte bandmedlemmer poppede frem.
Du ville så nok blive nødt til at gøre hoved billedet af Osmond's lidt anderledes for at undgå en form for "visuel redundans". Det kunne du evt. gøre ved at løre det gennem nogle filtre el. lignende (eller bruge et andet billede af dem for den sags skyld).
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:37 #43
Nice.. nu fandt jeg den.. Jeg havde forstået at det skulle være et menupunkt i file menuen.. :0)

Thomas
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:38 #44
-> oneskarvonly
min favorit er helt klart mask pro fra extensis, men der er massere af gode plugins derude prøv at lede efter nogle anmeldelser (det kommer jo meget an på hvad du skal bruge).
Mask Pro: http://www.extensis.com/maskpro/index.html
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:43 #45
Kan man ikke få en crack til den der ProJPEG ??
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 00:47 #46
Hov hov - den slags snak er ikke tilladt herinde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:47 #47
hehe det skulle ikke undre mig om det eksisterede, men jeg ville nok ikke lige annocere efter det på eksperten (det er de sq nok ikke så glade for) ;)

...
2.  Regler for brug af eksperten.dk

1.  Det er ikke tilladt at:
...
7.  spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale.
...
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:52 #48
Sorry... :) Det skal ikke ske igen.. Tænkte ikke lige over det..

Thomas
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 00:54 #49
Må hellere lukke nu.. :) tak for hjælpen..

Thomas
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:56 #50
Lidt mere spam her ... sorry

->oneskarvonly
ang. dit brugernavn og dit domænenavn, det skulle vel ikke have noget at gøre med den gamle bar der lå på PileStræde i Kbh. som nu er omdannet til "Lemon"?
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 00:58 #51
Np Thomas, held og lykke med sitet, hvilken udsendelse er det linket bliver vist i på fredag?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 01:00 #52
nikotino: nope, jeg hedder skarving til efternavn og er derfor altid blevet kaldt skarven

sådan noget må man jo bare finde sig i :-)
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. august 2003 - 01:03 #53
damn, havde ellers lige håbet på en "bar tap" :P
Avatar billede thb Nybegynder
05. august 2003 - 01:40 #54
Der kommer et interview med nogle damer i Go aften Danmark på fredag.. Det var derfor at jeg gerne vil have at siden skal være perfekt, for der kommer jo nok en del besøgende, efter sådan et 'tv link' næsten lige midt i primetime på den mest set kanal i dk.. :)

Thomas
Avatar billede thb Nybegynder
07. august 2003 - 16:47 #55
Nu er siden uploadet og færdig.. Hvis i vil se den, er den på www.osmond.dk

Og adressen kommer i go aften danmark imorgen.. ved 18:25 tiden...

Thomas
Avatar billede scotrem Nybegynder
26. august 2003 - 10:51 #56
det er et rigtigt fedt design, altså det er flot lavet men jeg ville ikke selv bruge det til min egen HP, men det er jo nok noget med målgruppen .. det er fedt ... det skal du sgu være stolt af!!!

-scotrem
Avatar billede thb Nybegynder
26. august 2003 - 12:23 #57
Tak for det... Det var heller ikke noget jeg sådan selv ville bruge.. :) Men der er blevet lavet det der er blevet bedt om, og så har jeg selv finpudset deres ideer.. Jeg er da glad for at du synes om det.. :)

Thomas