Avatar billede turbox Nybegynder
04. august 2003 - 20:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ping med svar ?

er det mon muligt at lave kode/script der kan pinge en dyndns adresse, og give svar tilbage til en side, og hente et billed for online, og et andet for offline ??
Avatar billede grunken Nybegynder
04. august 2003 - 20:11 #1
har du mulig hed for php ?
Avatar billede grunken Nybegynder
04. august 2003 - 20:12 #2
mulighed ? *G*
Avatar billede turbox Nybegynder
04. august 2003 - 20:20 #3
det burde jeg have, men har ikke et klap forstand på PHP....
den side det skal ind og ligge på er allerede lavet..... i HTML...
Avatar billede turbox Nybegynder
04. august 2003 - 20:26 #4
det jeg skal bruge det til er en indikator til et stream på siden om mit webcam er online, men kan se her at der er et billed på når jeg har cammet kørende, kan man eventuelt lave en søgning på det, og ud fra det lave det ?
Avatar billede turbox Nybegynder
10. august 2003 - 01:04 #5
Grunken>>> php ville være fint, har lige siddet og kigget lidt på det, og jeg kan godt køre php fra den server det ligger på, men jeg har ikke ngoet forstand på php, men kan lave siden i frontpage, med ved jo at det er noget lort at bruge, kunne det ske at jeg kunne få dig til at hjælpe mig lidt med det ???

V.H. TurboX
Avatar billede turbox Nybegynder
10. august 2003 - 01:08 #6
det skal laves noget lignende "if exist http://turbox.dyndns.dk/stream.jpg then pic1, else pic2" ved ikke hvordan koden ser ud, men kører lidt på logik
:-s

men det skal være en indikator for om jeg er online, altså bare aflæse om det billed kan findes, eller måske bare om serveren er oppe, hvad ved jeg, det må da kunne lade sig gøre på en eller anden måde...

hilsen TurboX
Avatar billede turbox Nybegynder
23. oktober 2003 - 02:17 #7
hmmm... ingen svar efter to måneder, så er det vidst lukketid :-s ville elelrs have været rart med et svar, well, have fun out there ;-)