Avatar billede thebluething Nybegynder
04. august 2003 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor og hvordan for man copyright på sin hjemmeside?

Avatar billede cdc Novice
04. august 2003 - 20:10 #1
når du har lavet den har du copyright på den. Det skal du ikke reg. nogen steder
Avatar billede slots_norton Nybegynder
04. august 2003 - 20:11 #2
Du har automatisk copyright på alt grafik, tekst osv. som du selv har fremstillet.
Du kan dog (for at fremhæve det), skrive en copyright besked nederst på siden, eller der hvor du nu syns passer bedst ind.
Avatar billede thebluething Nybegynder
04. august 2003 - 20:12 #3
Så man skal ikke betale eller noget, man skal bare skrive det?
Avatar billede thebluething Nybegynder
04. august 2003 - 20:14 #4
og hvem skal jeg give point til?
Avatar billede slots_norton Nybegynder
04. august 2003 - 20:14 #5
Du behøver faktisk ikke engang at skrive det :) - Men bare for at fremhæve det, så kan det være en god ide..
Avatar billede thebluething Nybegynder
04. august 2003 - 20:15 #6
Hvam skal jeg give point til?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
04. august 2003 - 20:18 #7
Du har automatisk copyright på din hjemmeside, hvis du selv har lavet den, da den juridisk betragtes som et 'intellektuelt værk'. D.v.s. copyrighten dækker dine tekster, din grafik og deres sammensætning.

Du kan ikke kræve copyright af almindelige (D)HTML-koder, da de - eller deres sammensætning - ikke betragtes som et 'intellektuelt værk'.
Avatar billede slots_norton Nybegynder
04. august 2003 - 20:23 #8
eh 100 point? lidt rigeligt syns jeg - du må godt få 85 tilbage hvis du vil
Avatar billede cdc Novice
04. august 2003 - 21:24 #9
man må gerne vente lidt med at give points til de der mener de skulle have nogle har svaret.............
Avatar billede thebluething Nybegynder
04. august 2003 - 22:22 #10
sorry... jeg ny, men bare behold de derpoint! Og tak for hjælpen allesammen!