Avatar billede tmouritsen Nybegynder
04. august 2003 - 19:24 Der er 3 kommentarer

VPN Router

Jeg har en internetforbindelse med 6 faste IP adresser.

Jeg har så fået en VPN router der er konfigureret til at lytte på en af IP adresserne.

Mit problem er så hvordan jeg kan sætte routeren til således at jeg styrer nogle specifikke IP destinationer gennem VPN routeren.

Routeren skal selvfølgelig kobles direkte på internetforbindelsen, men der er firewallen jo sat i! Kan jeg bare sætte en switch på og så på den måde dele forbindelsen mellem de to? VPN routeren reagerer kun på trafik til den specifikke IP?

Kan jeg så bare sætte endnu et netkort i firewall'en (Microsoft ISA) og route udgående trafik der skal over VPN forbindelsen gennem den?
Avatar billede janpo Nybegynder
04. august 2003 - 21:15 #1
Det er meget normalt at VPN koncentratoren kobles til internettet udenom firewall'en. Og er trafikken først kommet ind gennem VPN vil det nok være smart at sende den den samme vej ud.
Du behøver vel kun at bruge en af dine IP'er til VPN da der vel er indbygget NAT.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
05. august 2003 - 07:52 #2
Jeg har ikke brug for NAT/DHCP funktionaliteten i VPN routeren, hvilket jeg i øvrigt er overbevist om er slået fra, da jeg har det på netværket.

VPN forbindelsen skal bare benyttes til nogle specifikke IP adresse (co-lokerede servere).

Det jeg er mest i tvivl om er om jeg kan sætte en switch på Internetforbindelsen så jeg kan få BÅDE firewallen og VPN routeren på den samme internetforbindelse.
Avatar billede janpo Nybegynder
05. august 2003 - 19:23 #3
Det ville jeg prøve at gøre hvis jeg var dig. Bagefter kan du jo ( eller nogen du stoler på ) prøve at køre NMAP på dine IP'er for at se om det er sikkert nok.
http://www.insecure.org/nmap/