Avatar billede awarberg Nybegynder
04. august 2003 - 18:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved installation af MSI pakker vha. GPO

Jeg har en win2k server med sp4 der er DC.
Mine klienter er XP med SP1 og alle updateringer.

Jeg har lavet en OU kaldet "Computere" og lagt en testmaskine med vores standard image på i den.

Jeg har lavet en group policy for OU'en "Computere" og tilføjet en MSI pakke til Computer Config ->  Software Settings -> Software Installation.
Pakken er Assignet.

Når jeg logger på domænet med min testPC fra "Computere" OU'en, skulle man forvente, at MSI pakken ville blive installeret, men jeg får i stedet tre fejl i Logbog -> Program. De er alle fra kilden "Application Management" og siger (i kronologisk rækkefølge):

ID: 101
Tildeling af programmet VNC fra politik New Group Policy Object mislykkedes. Fejl: Strukturen for gruppepolitikken bør kalde udvidelsen i den synkrone opdatering af forgrundspolitikken.

ID: 103
Fjernelse af tildelingen af programmet VNC fra politik New Group Policy Object mislykkedes. Fejl: Strukturen for gruppepolitikken bør kalde udvidelsen i den synkrone opdatering af forgrundspolitikken.

ID: 108
Ændringer i installationsindstillinger kunne ikke gemmes. Anvendelse af politik for programinstallation er blevet udsat til næste logon, da en administrator har aktiveret logonoptimering for gruppepolitik. Fejl: Strukturen for gruppepolitikken bør kalde udvidelsen i den synkrone opdatering af forgrundspolitikken.

Er der nogen der har et forslag til hvad der går galt her?

Tak på forhånd.

Mvh. Andreas Warberg
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2003 - 18:23 #1
prøv at kigge på eventid.net
Avatar billede awarberg Nybegynder
07. august 2003 - 12:12 #2
Event ID linkede til denne MS artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=278472

Jeg satte permissions på sharet til Everyone (var sat til domain users, som computer accounten ikke var medlem af) og nu virker det.
Tak for hjælpen..

Laver du ikke lige et svar så du kan få dine points?

-Andreas
Avatar billede awarberg Nybegynder
03. december 2003 - 21:04 #3
Så gør jeg det da selv.