Avatar billede platonia Nybegynder
14. december 2000 - 08:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Pci bridge og pci bus

Når jeg installere win 95 kan jeg i enhedshåndteringen se at pci bridge og pci bus står som ukendt enhed. Jeg kan sagtens finde ud af at få det installeret men er der nogen af jer derude der kan fortælle mig hvad deres funktion er, og hvad det evt påvirker hvis det ikke er installeret?
Avatar billede bjoeg Nybegynder
14. december 2000 - 12:42 #1
PCI bussen og PCI Bridgen er dit bundkorts interne bus og bundkortets diskette og harddisk bus.

For at få løst disse spørgsmålstegn, skulle du meget gerne have fået nogle drivere med til dit bundkort. Hvis ikke, så prøv at finde dem på nettet.
Avatar billede platonia Nybegynder
14. december 2000 - 13:53 #2
Kan dette have betydning for at det kun er nogle gange at man kan se diskettedrevet og andre gange er det der.
Avatar billede ttw Nybegynder
14. december 2000 - 13:56 #3
Lidt flere oplysninger om fabrikat mm ville hjælpe - IBMs PL\'ere kan fx være nogle djævle.
- Har du prøvet at _fjerne_ det pågældende device? Det sker af og til at systemet funker, selvom den pågældende enhed tilsyneladende er ukendt.
Og ja, det er noget sjusk. ;-)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. december 2000 - 14:27 #4
Deres funktion er:

PCI bridge er en chip der sidder på dit bundkort.
Denne chip sørger for og styrer data imellem pci dine pci slots.
Ud over dette så er pci bridge og pci bus faktisk den samme chip, de harblot forskellige funktioner. Den bliver kaldet for southbridge.
Som jeg nævnte ovenfor så styrer de data imellem dine pci slots og videre ud på bundkortet, de arbejder nemlig også sammen med din northbrige som styrer ram, cpu m.m. og busserne imellem der.

Hvis du vil kan du finde mere information her:
http://www.intel.com/design/chipsets/index.htm

Hvis du ikke har driverne så har jeg ladet mig fortælle der skulle kunne findes en patch som skulle løse det angivne problem med udråbstegn.