Avatar billede geve Nybegynder
14. december 2000 - 06:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intern søgning på siten

Jeg har på http://www.kr70.dk/ oprettet en søgeside( http://www.kr70.dk/search.htm ).
Problemet er at når man bruger søgningen søger den også i den højre kant som jeg har lavet til nyheder. Det er ikke praktisk, hvis nogle søger på ynglinge, så dukker ordet op på samtlige sider.
Hvordan får jeg søgeren til at skippe den højre kant ?

geve
Avatar billede tulle Nybegynder
14. december 2000 - 08:21 #1
Har du brugt den søgeformular som er med i FP2000? Jeg mener ikke der er noget at gøre. FP2000\'s søgeformular er bygget op på en måde at den søger i alt, og derfor finder alt for mange hits.
Avatar billede geve Nybegynder
14. december 2000 - 08:34 #2
Ja, jeg brugt den. Men den søger ikke i venstre kant. Derfor burde højre da også kunne udelades.

geve
Avatar billede jesperschlam Nybegynder
14. december 2000 - 12:35 #3
Sådan som jeg forstår dig vil du ekskludere alt indholdet i din nyhedssektion fra søgningen?

Jeg ville oprette nyhedssektionen som et selvstændigt underordnet websted, og så linke til det fra menuen i venstre side.

Jesper
Avatar billede geve Nybegynder
19. december 2000 - 01:55 #4
Jeg kan godt se Jespers ide\', men det burde kunne laves som jeg har beskrevet det, da den i forvejen ikke søger i venstre kant eller top og bund.
Avatar billede anke Nybegynder
08. januar 2001 - 10:59 #5
Hej Geve

Alt det som du ikke vil have med i dine søgninger skal du gemme i en mappe, hvor navnet starter med en underscore f.eks. \"_nyhedssektion\"