Avatar billede tekniker Nybegynder
04. august 2003 - 15:06 Der er 5 kommentarer

Wlan søger hvert 2min selv om den er på Acc.point.

Hej fokes
Jeg har et problem med mit Wlan usb netkort, den går ud og laver en søgning hvert 2min selv om der god dækning til mit linksys acc.point

Så hvert 2min er der ingen trafik 10 sec, det er lidt trels når man spiller mod andre på nettet,:(

Så jeg vil bare hører om der er nogle der ved hvordan man slår den scanning fra, den skal jo ikke søge efter andre når den er på det acc.p man har valgt.

Mit Usb Wlan er et Atmel Fast-Vnet (ECS)
Avatar billede kenp Novice
04. august 2003 - 16:37 #1
nu ved ejg ikke hvordan dit net er sat præcist op! men det du beskriver der kan skylde at du køre med automatisk wepkryptering! prøv at sætte den til at køre med sharedkey/phrase og se om det ikke hjælper
Avatar billede tekniker Nybegynder
04. august 2003 - 19:15 #2
nu ved ejg ikke hvordan dit net er sat præcist op! men det du beskriver der kan skylde at du køre med automatisk wepkryptering! prøv at sætte den til at køre med sharedkey/phrase og se om det ikke hjælper

Wepkryptering er ikke slået til...
Har prøvet at slå det til og det hjalp ikke.
Avatar billede kenp Novice
04. august 2003 - 19:20 #3
køre du så med mac-filtrering! hvis nej så vil jeg gætte på at signalet ikke er godt nok til computeren !
Avatar billede jsoegaard Nybegynder
08. august 2003 - 13:09 #4
Hej.

Jeg havede samme problem, indtil jeg satte SSID-broadcast til 'on' i AP's configuration. Det løste mit problem (Windows xp client)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. august 2003 - 15:13 #5
Det kunne også være et gererelt støjproblem. IEEE 802.11 (standarden der bliver brugt til trådløst netværk) ligger i 2,4GHz båndet. Dette bånd er også kendt som sørøverbåndet da det er et frekvensområde der ikke kræver licens og alle derfor har ret til at anvende. Det er derfor her man bla. også finder Microbølgeovne og mange andre former for elektronik der transmitere data. Fx. har jeg et termometer med en trådløs føler der hver 30. sekundt effiktivt lægger en trådløs netforbindelse ned.

Tjeck derfor også om problemet også findes andre steder, fx. hvis du fx. kender en med en basestation du kan besøge.