Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
04. august 2003 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tlistbox Transparent

Jeg har en listbox som jeg gerne vil have skulle være transparent på et billede som den er oven på
Avatar billede TRoXa Novice
04. august 2003 - 11:31 #1
fx med ListBox1.Brush.Style := bsClear; mener jeg
Avatar billede TRoXa Novice
04. august 2003 - 11:32 #2
SetWindowLong(Listbox1.Handle, GWL_EXSTYLE, (GetWindowLong(Listbox1.Handle, GWL_EXSTYLE) or WS_EX_TRANSPARENT));

den burde også kunne gøre det
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
04. august 2003 - 11:35 #3
Det er rigtig at den gør den transparent men det er på hele det hele.
det er jeg er ude efter er at den component som ligge bag den skulle komme frem så det var den man så...

med ListBox1.Brush.Style := bsClear; så viser den det som ligge bag ved programmet..
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
04. august 2003 - 11:40 #4
jeg vil gerne have at det skulle være det hele.. lidt ligesom hvis du have et bagrundsbillede..
SetWindowLong(Listbox1.Handle, GWL_EXSTYLE, (GetWindowLong(Listbox1.Handle, GWL_EXSTYLE) or WS_EX_TRANSPARENT));
<-- Teksten BG bliver der ikke gjort noget ved, men det skulle der også gerne. såen så det kun er teksten som der er tilbage som kan ses
Avatar billede snowball Novice
04. august 2003 - 12:05 #5
Præv og læs http://www.delphipages.com/threads/thread.cfm?ID=26397&G=26333 og de resterende indlæg. Jeg kan bare ikke lige umiddelbart helt få det til at virke.

Eller kan du også prøve at kigge lidt på http://www.shagrouni.com/english/software/transgrid.html hvor de laver et DBGrid transparent - måske du kan få et par idéer derfra eller fra http://www.shagrouni.com/english/software/xlistlist.html

Snowball