Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 07:39 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Graphics acceleration

Kære venner
Når min søn vil spille FIFA kommer meddelsen "FIFA 2003 requires hardware graphics acceleration"
Når han vil spille GTA kommer meddelsen "Grand Theft VC cannot find enough avaliable video memory"
Spillene virkede for nogle dage siden.
Har afinstalleret skærmkort driver og installeret dem igen, uden success.
Hvad gør vi nu???
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 07:45 #1
Skærmkort er et ASUS v9180magic GeForce4 MX440 8x (64Mb)
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 07:47 #2
prøv og hent den nyeste asus detonator driver
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/vga/nVidia/Released_Drv/Win2KXP_4471A.zip
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 07:54 #3
Det prøver jeg
slyhn
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 08:34 #4
Downloaded og installeret.
PS Har WIN98 Derfor downloaded jeg den for win98 og ligemeget hjalp det. Nu kan jeg under avanceret ikke engang finde lysopsætningen mere (Farve, contrast og gamma)
Afinstallere skærmkortet igen og lægger den gamle på der fulgte med kortet.
Spillene virkede for et par dage siden???
Hva kan der være sket, har knægten måske været inde i BIOS'en?????
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2003 - 08:54 #5
et bud kunne være,at du skal aktivere dette
højreklik på denne computer>egenskaber for system>ydeevne>grafik.
bare et bud
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2003 - 08:54 #6
ellers kunne du jo teste om kortet virker korrekt. det vender vi så tilbage til
Avatar billede anders-s Nybegynder
04. august 2003 - 09:06 #7
prøv at gå ind i "kør" og skriv. "dxdiag" og gå ind i display og test dit kort.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. august 2003 - 09:29 #8
har du direct X 9.0 installeret..??
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 10:52 #9
>c-holst:  Var aktiveret, nålen på maximum
>Anders s:  Testen skriver "No problem found" all test successfuly
>Bartfreak: Ja. Direx ver. 9.0 er installeret

Takker for jeres forslag, men desværre uden success.
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 10:52 #10
Direx = direct X 9.0, sorry
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2003 - 11:01 #11
test dit kort i en anden maskine med samme spil, giver det så de samme problemer her, kunne det indikere at dit kort er defekt.

alternativt kan du jo låne et andet grafikkort som kan køre disse spil og se om det så virker. du skal nok som minimum have fat i et geforce 2 mx kort, de skulle kunne køre disse spil

begge dele skulle kunne give dig et hint i den retning.

hvad består din maskine ellers af
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2003 - 11:01 #12
har du mange programmer kørende i bagrunden
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 11:18 #13
I BIOS'en var video Off Option sat i off, ændrede dette til on og genstartede, det virkede.
> C-Holst: giv mig et svar der er også lidt til dig for dine forslag
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 11:25 #14
Eller kom jeg til at lukke spørgsmålet???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. august 2003 - 11:41 #15
ja..
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 11:45 #16
vil du have point igen .. for så opretter jeg lige et spm ?
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2003 - 12:51 #17
ingen årsag, det var bare et bud, slev om jeg ikke regnede det for sansynligt, men der findes enkelte progs der kræver denne parameter slået fra.
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. august 2003 - 13:47 #18
Næ, de point beholder i bare, ked af at c-holst ingen fik for sin deltagelse.
Atter tak for deltagelsen.
Slyhn