Avatar billede winsun Nybegynder
04. august 2003 - 00:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problmer med at finde hianden, i netværket

Jeg har en maskine med windows 2000, en langsom en.
Så har jeg en lidt kraftigere maskine med windows xp.
Begge køre hen til en switch, som os vi modtager internettet fra, vi har webspeed fra tdc.
Problemet er at vi ikke kan finde hianden, og dette problem plejer vi ikke at have..
Hvad kan fejlen skyldes, og hvordan kan jeg udbedre dette?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. august 2003 - 00:50 #1
installer IPX/SPX protokollen på begge PC'er

prøv evt
http://www.riversen.dk/?id=artikler&kategori=netværk&aid=2

det er pga du sikkert har 2 dynamiske offenlige IP'er
Avatar billede jvnega Nybegynder
04. august 2003 - 00:52 #2
Prøv at installere IPX/SPX protokollen på begge maskiner det virker hos mig vi har også Win 2K og Xp!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. august 2003 - 01:22 #3
Jeg ville derimod ikke anbefale at installere IPX/SPX men tror derimod at det er måske pga. en firewall i ikke kan se hinanden. Add jeres IP adresser i firewallen under personal firewall - Internet zonekontrol
Husk:
Fælles protokol TCP/IP
Fælles arbejdsgruppe (gruppenavn)
Husk fil og udskriftsdeling
Husk at dele en eller flere mapper
Avatar billede winsun Nybegynder
16. december 2003 - 19:30 #4
VIl sige at vi ikke har nogle firewall, vi køre direkte til nettet ...
Avatar billede agalion Nybegynder
08. januar 2004 - 18:37 #5
Hvilke ip-adresser og subnet-masker har de 2 maskiner, og er den indbyggede firewall i XP slået til? Kan de pinge hinanden? Hvis de kan pinge hinanden, men de stadig ikke kan se hinanden i windows, så skal du checke om NetBIOS er slået til over TCP/IP. Jeg giver aovergaard ret i, at det bestemt ikke er den rigtige løsning at installere andre protokoller.
Avatar billede winsun Nybegynder
30. april 2006 - 23:42 #6
HEST!