Avatar billede jernet Nybegynder
03. august 2003 - 22:59 Der er 6 kommentarer

trådløs lan

Jeg kan ikke få 2 trådløse computere til at virke som almindlig med fildeling osv. Internet virker fint uden problemer men de kan ikke finde hinanden på lokalnetværket. routeren er en trådløs linksys BEFW11S4 og adapterne er actiontec USB  og det kører med 802.11b. alt skulle være iorden men jeg kan ikke umiddelbart se hvad der er galt. jeg kører med winxp pro og når jeg kører netværksguiden kan jeg ikke vælge den trådløse men kun det almindelige netværkskort
Avatar billede nmh Nybegynder
04. august 2003 - 00:02 #1
Prøv at højreklikke på netværksteder og vælg søg efter computere. Så skal du skrive navnet på den anden computer.
Nu burde den så komme frem.

Hvilke IP-adresser har de?
Avatar billede nmh Nybegynder
04. august 2003 - 00:06 #2
Prøv om du lan pinge den anden maskine.
I kør skriver du cmd og trykker enter.
Du er nu i en kommandosession.

Skriv nu ping 'den anden maskines IP-adresse'
(For at finde IP-adressen skriver du IPconfig
Det skal du gøre for begge maskiner'
Avatar billede nmh Nybegynder
04. august 2003 - 00:10 #3
Du skal også for hver maskine disable firewall ved netkortet, hvis der er en sådan.
Højreklik på netværksteder.
Vælg egenskaber.
Højreklik nu på netværksikonen
Vælg avanceret. Fjern checkmærke ved firewire.
Avatar billede nmh Nybegynder
04. august 2003 - 00:14 #4
Hvis det stadig ikke virker, er der også muligheden at lave et peer to peer netværk, hvor du slet ikke bruger routeren, men blot kobler de to maskiner sammen via deres radiokort. Læs i manualen om dette.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. august 2003 - 01:43 #5
Nu skriver du at du ikke kan vælge det trådløse netværk. Du skulle lige prøve at installere dit trådløse netværkskort igen, for før kan det ikke lade sig gøre, den skal kunne se netværkskortet før du kan komme videre.

Fjern alle netværkskort via Denne computer - højreklik og vælg egenskaber - Enhedhåndtering. Fjern netværkskort.

Genstart din computer, så skal den finde dit trådløse netværkskort, installer driveren til denne.
Avatar billede jsoegaard Nybegynder
04. august 2003 - 11:17 #6
Har du sat begge maskiner op, så de er i samme 'workgroup'? Hvis de ikke er i samme work group, kan windows have svært ved at finde andre maskiner på det lokale netværk.

Jeg har selv samme type ruter, og den virker fint, dog har jeg kun en trådløs pc og to pc'er i switchen.