Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 14:58 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Webcam i msn

Jeg har et webcam (Creative)
Men kan ikk få det til at virke i msn messenger når jeg har kontakt med en anden person er det eneste personen kan se et mørkt billede.. ??

Morten
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 14:59 #1
Prøv at hente den nyeste MSN 6.0 fra www.messenger.dk Den skulle have god understøttelse af webcams.

mvh

Omnia
Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 15:01 #2
det har jeg allerede gjort
Avatar billede smiske Nybegynder
03. august 2003 - 15:06 #3
Jeg går ud fra de basale ting som  :

- Der er lys nok i rummet
- Du har stillet på kontrast, lyststyrke og hvidbalance

er klaret ;-)  Dem stiller du på i den medfølgende software til dit webcam.

//Henrik
Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 15:07 #4
har jeg også prøvet
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
03. august 2003 - 15:16 #5
Bruger du WIN XP?

Hvis du går ind under [Denne computer] burde du kunne se dit kamera iblandt harddiske m.m.

Når du dobbeltklikker på kameraet kan du så se et ordentligt indstillet billede?
Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 15:27 #6
ja jeg kan sagtens se et ordenligt billede men bare ikk på msn
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 16:07 #7
Jeg har kørt webcam på MSN med et Logitech Quickcam. Det fungerede ok. Hvad med den medfølgende software til dit cam? Er alt installeret? Kører dit cam med den medfølgende software?

Du kan prøve at teste dit cam med eyeball chat. Det er ret nemt at have med at gøre, og man skal bare oprette en konto, så er man på. http://www.eyeball.com/

Hvis det virker med eyeball chat, så har du begrænset problemet til MSN. Jeg tænker på om det kan have noget at gøre med NAt-indstillingerne i din router.
Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 16:14 #8
jeg har eyeball og der virker det fint
Avatar billede 7degreez Praktikant
03. august 2003 - 16:18 #9
Ok.. Så er svaret vel at msn ikke kan finde det video capture til brug ved msn, prøv at gå ind i msn og i indstillinger og se om der er en enhed til cameraet... hvis ikke er det nok derfor og hvis der er en så skaft den med en anden video-capture som ligger på cdén til digi-cam
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 16:19 #10
Ok, hvad med firewall indstillinger?
Avatar billede 7degreez Praktikant
03. august 2003 - 16:20 #11
mente netmeeting...
Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 21:09 #12
msn kan sagtens finde cameret men den er stadig sort i samtaler
Avatar billede mollo Nybegynder
03. august 2003 - 21:09 #13
nej heller ikk Firewall
Avatar billede omnia Nybegynder
04. august 2003 - 00:51 #14
Jeg var inde og kigge lidt igen. Det ser ud til du ikke er den eneste med det problem. Hos creative support er der andre der nævner det samme. Hvilken version af MSN 6.0 kører du med?

Hvilket creative cam er det du har?
Avatar billede mollo Nybegynder
04. august 2003 - 08:53 #15
jeg har den nyeste opdatering af msn 6.0 ved ikk lige hvad den hedder....

Det webcam jeg har hedder vist nok bare Creative Webcam (http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=299)
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
10. august 2003 - 02:07 #16
har du åbnet dine porte, det tror jeg ikke at du har, det er nok det du skal, så komme det til at virke...du har det rigitgt, du har ikk gjort noget galt med den er 100% dine porte som er lukket... prøv evt. at kigge her på eksperten hvad andre har gjort for du er langt fra et ene stående eksempel...

mvh danni
Avatar billede friskfyr_nakskov Nybegynder
22. januar 2004 - 10:42 #17
Hej jeg har også et problem med et Creativ Webcam på Msn er det noget du har tjek på

Hilsen Bjarne Nakskov
Avatar billede mollo Nybegynder
22. januar 2004 - 21:32 #18
Hej

kan stadig ikke få mit webcam til at virke

Men jeg bruger eyeball istedet

Morten
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. april 2004 - 16:42 #19
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)

Havde selv samme prob her: http://www.eksperten.dk/spm/486864
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
15. juni 2004 - 20:10 #20
Har selv haft samme problem og ved at opdatere driver hjalp det...

http://dk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=1918

//Asplokink
Avatar billede mick Nybegynder
15. juni 2004 - 20:12 #21
Jeg kan hilse og sige at Morten bobhår har fået gang i sit webcam nu.
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
15. juni 2004 - 20:13 #22
ok ville bare skrive hvis problemet stadig var der.