Avatar billede simtex Nybegynder
02. august 2003 - 22:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med RRAS og NAT

Hej Eksperter
Opsætning af Win2k server
WAN: 80.62.x.x - fast ip
LAN 192.168.0.1

Mit problem består i følgende:
Jeg har konfigureret RRAS efter wizarden til Deling af internet forbindelse med følgende ændringer. Under egenskaber for NAT har jeg slået DHCP til samt DNS.

Fra en computer der er tilkoblet LAN via en switch får jeg ved at køre en ping kommando kun opslået IP adressen for domænet og ikke noget svar. Det virker som om der er adgang ud ad til, men at NAT'en ikke kan finde ud af hvor svaret skal sendes til. Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet?

NB. Igen firewall og ja internettet fungere fint på serveren!
Avatar billede simtex Nybegynder
02. august 2003 - 22:49 #1
mente selvfølgelig ingen firewall og fungerer med r i enden :)
Avatar billede janpo Nybegynder
03. august 2003 - 10:47 #2
Kører du AD ? Hvad siger "ipconfig /all" på klienten ? Er der nogen meddelelser i Event Viewer ?
Avatar billede simtex Nybegynder
12. august 2003 - 11:08 #3
Har fundet fejlen...jeg kørt med dynamisk IP på netkortet der var tilsluttet adsl forbindelsen, eftersom TDC mener man skal gøre det. Det kunne RRAS imidlertid ikke finde ud af så da den stod på fast fungerede det. Efterfølgende har jeg kunne sætte det tilbage på dynamisk hvorefter der har fungeret så det virker lidt mærkeligt.