Avatar billede mudsteren Nybegynder
02. august 2003 - 19:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny skærm..

Hey jeg står og skal ud og have mig en ny skærm, men kan sq ikke rigtigt fnde ud af hvilken, jeg har dog nogle få krav som den skal opfylde, det skal nemlig være en CTR skærm, 19" og med fladt billederør (eller hvad det nu hedder) :P

Jeg har kigget lidt på nogle skærme nemlig:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949

http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967936

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514787984

Håber i kan komme med en lille komentar om hvilken en jeg skal vælge eller om jeg skal købe en helt anden. :)
Avatar billede chalde Seniormester
02. august 2003 - 20:27 #1
Jeg har selv en 959nf, og den er bare nice. 100% fladt billedrør.
max opløsning 2048x1536 @60, ikke som der står på edbpriser.

Kiggede også på lg´en da jeg skulle have den, men synes at billedet buede en smule indad.
959nf vejer 1 ton (ca 20-25kg), og fylder en del, men det er så også det eneste minus.
Billedet er meget klart. Nem menu med mange funktioner. Husker indstillingerne til hver opløsning og frekvens.

De to gittermaske-streger (eller hvad de nu hedder), lægger du ikke mærke til efter en times brug.

ellers andet du vil vide, så bare spørg. Er i hvert fald meget glad for min.
Avatar billede mudsteren Nybegynder
02. august 2003 - 20:34 #2
Jeg har ikke så mange spørgsmål, vil bare gerne høre om filks erfaringer, kunne jo være de kunne komme på noge der ville få mig til at foretrække den ene frem for de andre?! :)
Avatar billede chalde Seniormester
02. august 2003 - 20:40 #3
Kan anbefale dig at kigge lidt rundt i diverse butikker, og spørge om de vil vise skærmen frem, men det er ikke alle der "har tid".
Husk at når du køber over internettet har du 14 dages fuld returret (læs butikkens regler for det igennem først), for så kan du jo nærmest "leje" skærmen i 2 uger og teste den igennem.
Men jeg er glad for at jeg ikke købte lg´en, da billedet på 959nf´eren er flottere. Prøvede lg´en lidt i hos zitech, og blev lidt skuffet. Knapperne på lg´en virkede også lidt ustabile (meget plastic agtige), og menuen var rimelig dårlig i forhold til 959nf´erens.
Avatar billede mudsteren Nybegynder
02. august 2003 - 21:14 #4
Jeg venter lige med at give dig point til til jeg har fået lidt flere svar :) Kan lave en ny trå til andre his i kommer med noget godt også.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
03. august 2003 - 01:30 #5
Jeg må give Chalde ret igen... har lige gjort det i et andet spg.
Jeg er utrolig glad for min skærm - som selvfølgelig er den samme som chaldes - eller rettere - en magen til ;D hehe

Nej - alvorligt - den er super - jeg må dog give chalde ret i at den er stor og tung - men jeg kan sagtens leve med det, den vinder mere på dens øvrige egenskaber og funktioner!

KAN VARMT ANBEFALES!
EsbWeb
Avatar billede lede Nybegynder
03. august 2003 - 01:33 #6
Jeg er enig med chalde, men 957MB er også en kanon skærm. Forskellen er at nf (natural flat) er et Mitsubishi Diamondtron billedrør, og MB er Samsungs Dynaflat billedrør, som næsten har samme specs som som nf, vejer 4 kg mindre og har IKKE striberne over skærmen fra masketrådende som Diamondtron og Trinitron har. Desuden er den billigere.
Disse to skærme kan ikke slås af andre skærme i samme prisklasse....
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 02:33 #7
Husk på at dynaflat ikke er et fladt billedrør, men et buet med flad glasfront.
Men striberne lægger man ikke mærke til efter ca 1-2 timers brug. Har haft min i 2-3 uger nu, og stregerne lægger jeg kun mærke til hvis jeg bevidst glor efter dem.
Hvis man vil have et 100% fladt billedrør, må man tage stregerne med, ellers skal man have en fladskærm.
Avatar billede lede Nybegynder
03. august 2003 - 09:42 #8
Dynaflat ER et fladt billedrør, opfindelsen er Samsungs egen, og er ment som en konkurrent især til Trinitron.
Jeg har på stående fod ikke kunne finde en engelsk side med forklaring (der er masser), men se tegningen her:
http://monitor.samsung.de/dynaflat.asp
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 12:02 #9
Nej, fronten er flad:
"Y'see, the 753DF is probably the flattest looking CRT monitor I've ever seen. But the front of it actually has a curved back face. Which is why it looks so flat."
"Just because the front of a monitor is flat doesn't mean that the actual picture-generating phosphor-coated inside of the front glass is flat, too"
"For this reason, the phosphor side of the DynaFlat tube isn't flat. It is, rather, curved just enough that when you're sitting in front of the monitor, the display itself looks near-as-dammit to dead flat."
fra SyncMaster 753DF review http://www.dansdata.com/753df.htm
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 12:08 #10
Men det betyder ikke at den er dårlig. Den er bare ikke 100% flad, den giver bare fornemmelse af at være flad.
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:56 #11
tysk test af de 3(2) skærme, bare storebroren til LG´en (F900p)
http://www.tomshardware.de/display/20021206/index.html
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:57 #12
hmm.. læste forkert.. heller ikke 109B40, men 109P40.
Avatar billede mudsteren Nybegynder
04. august 2003 - 03:04 #13
Takker mange gange for hjælpen jeg tror jeg vil bestille 959nf og se om det er noget for mig ellers kan jeg jo altid sende den tilbage :P
Det lyder til at være en kanon skærm, og har ikke hørt om så mange der har oplevet den er gået i stykker, så nu bliver det sq den :D

Takker mange gange for hjælpen. lede hvis du vil have lidt point så kan jeg oprette en ny tråd og fikse dig nogle der for din ulejlighed?!
Avatar billede chalde Seniormester
04. august 2003 - 10:59 #14
Du vil ikke blive skuffet. God fornøjelse med købet. Og tak for point.
Husk hvis du har et nvidia grafikkort, og gerne vil udnytte opdateringsfrekvenser højere end 60hz i opengl, så hent rivatuner http://www.3dcht4u.de/3dc/p24d5fe/rivatuner.zip som kan låse op for frekvenserne.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
04. august 2003 - 23:01 #15
Ja god fornøjelse - det er et godt valg! :D
Avatar billede mudsteren Nybegynder
05. august 2003 - 17:13 #16
SÅ er der kun 1 dag til den kommer, og venter spændt med rivatuner klar til brug :P
Endnu engang for jeres hjælp :)