Avatar billede beta Nybegynder
02. august 2003 - 19:07 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Blæser til strømforsyning

Hvad er det absolut billigste, men også på samme tid, den mest støjsvage blæser man kan "tillade" sig at sætte i en strømforsyning (i dette tilfælde max. 125watt), så der stadig bliver flyttet det luft der nu skal flyttes ?
Avatar billede masis Nybegynder
02. august 2003 - 19:31 #1
Du kan købe en billig strømforsynings blæser hos http://www.brinck.dk det bedst at du tager til butikken og køber den der. Selvfølgelig støj svage!
Eller du kan købe en hel ny strømforsyning på dette link http://www.bj-trading.dk/menu.asp
Avatar billede beta Nybegynder
03. august 2003 - 16:28 #2
Det var mere en specifik anbefaling at jeg søgte efter, altså egen erfaring med en billig og god strømf.-blæser.
Avatar billede tgsj Nybegynder
03. august 2003 - 16:42 #3
Pabst  8412N/2GL: ca 26 CFM og 19 Db
ellers:
Pabst Papst 8412N2/GL: ca 19 CFM og 12 Db

Har selv kørt med begge to i to forskellige computere og de virker fint.
Umiddelbart ville jeg nok vælge den "lille" da det kun er 125W max belastning den skal køle.

Vær opmærksom på at ovenstående er 80mm blæsere.
Skriv hvis ikke de passer i størrelsen.

Det er ikke de billigeste blæsere (ca 100,-), men det er kvalitet og en ny PSU koster jo også penge :)
Avatar billede beta Nybegynder
03. august 2003 - 23:02 #4
Det er 80 mm. blæser jeg søger efter, og tak for dine anbefalinger, Pabst ved jeg er kvalitet, det var ligeså meget for at se om man kunne være heldig at finde noget som bare var rigtig billigt, og 'relativt' støjsvagt.

Det er egenlig utroligt så stor forskel der er på støjen fra blæsere, selv om de ser ens ud, kan den ene larme ganske uhyggeligt!
Avatar billede masis Nybegynder
04. august 2003 - 09:49 #5
Du kan også finde nogen billig og støj svage 80mm blæser på dette link http://www.studiedata.dk/group.asp?group=106
Avatar billede superanden Nybegynder
04. august 2003 - 09:51 #6
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1

som tgsj også siger så er det her den bedste til dit brug. jeg har selv bygget 3 computere hvor den sidder i strømforsygningen.

(det er alt for dyrt at købe en støjsvag psu når man kan lave en selv.)
Avatar billede tgsj Nybegynder
04. august 2003 - 11:02 #7
Jeg kom lige i tanke om at jeg på den sidste modi. PSU har klippet gitteret, som sidder og beskytter blæseren af med en pladetang, så der i hvertfald ikke er nogen højfrekvente lyde derfra :)
Avatar billede beta Nybegynder
08. august 2003 - 23:05 #8
Tak for jeres svar, Pabst blæseren ser intressant ud. Det ser ud til at det billigste man kan finde en OK Low-noise blæser til, ligger fra ca. 100.- og op.
Avatar billede masis Nybegynder
09. august 2003 - 00:22 #9
Velbekomme!
Tak for pointen!