Avatar billede mikkelmp Nybegynder
02. august 2003 - 17:53 Der er 4 kommentarer

hvordan får jeg min film til at fylde mindre?

hej

jeg har lavet en lille film, men den fylder 1,5 gb og varer 7 min..
nogen der kan hjælpe mig med at finde et program, der kan komprimere(eller hvad det nu hedder) filmen, så den ikke fylder nær så meget?

venlig hilsen
MIkkel
Avatar billede abpdk Nybegynder
02. august 2003 - 17:58 #1
Avatar billede wicked Juniormester
02. august 2003 - 18:11 #2
Du skal bruge virtualdub http://www.virtualdub.org/download. Guide gølger hvis du er interreseret ;)
Avatar billede henninga Novice
02. august 2003 - 22:40 #3
Det kunne godt være en video i avi-formatet med DV codec efter de (sparsomme) oplysninger du giver så prøv denne konverter som er meget enkel og kan lave til MPEG1, MPEG2 eller MPEG4:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/TRex/

HenningA
Avatar billede usc Nybegynder
06. august 2003 - 10:10 #4
Prøv Dr. DivX (kan hentes her) http://download.divx.com/divx/drdivx/DrDivX.exe
Det er et utrolig nemt program og kan bruges uden forudgående kendskab til video komprimering. Denne version er en trial der virker i 15 dage.

USC :o)