Avatar billede smyns Nybegynder
02. august 2003 - 17:33 Der er 14 kommentarer

Forsvundne GB på HD

Jeg har en HD på 40 GB, men den viser kun 31,4 GB. Jeg har prøvet at formaterer den, men uden held. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Myns
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2003 - 17:36 #1
Sandsynligvis er det din bios som ikke kan se mere end 32 Gb - opgrader din bios.
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:36 #2
en GB er defineret forskelligt fra HDD-fabrikken og i Windows

fabrik-GB : 1.000.000.000b
wind-gb : 1024*1024*1024 (som er mere end 1.000.000.000)

derfor går lidt tabt

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:37 #3
det er nok din bios - den vil nemli kun gå ned til at være en 37.2GB harddisk - ifølge windows altså

Morten
Avatar billede smyns Nybegynder
02. august 2003 - 17:50 #4
Min bios er ok, er jeg næste sikker på, for da jeg installerede den viste den 38,2 GB. Efter et stykke tid var der kun 31,4.
Myns
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2003 - 17:52 #5
Så skal du fdiske den og oprette partitionerne igen.
Avatar billede smyns Nybegynder
02. august 2003 - 17:54 #6
Det har jeg også prøvet.
Myns
Avatar billede starfish Nybegynder
02. august 2003 - 17:54 #7
Kører du med winXp eller WinME ? Hvis det er tilfældet kan du måske godt miste noget plads hvis du har slået til at du kan lave system restores.
Avatar billede smyns Nybegynder
02. august 2003 - 17:57 #8
Hej starfish.
jeg kører med XP. Hvad mener du med det sidst du siger?
Avatar billede starfish Nybegynder
03. august 2003 - 00:30 #9
System Restore er en funktion i Windows XP, der husker tidligere indstillinger. Det er måske netop derfor du ser der mangler noget plads på harddisken (fordi der ligger en masse filer skjult et sted på disken)

Kig evt her:
http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=22059

Jeg kører selv win2k, så jeg kan ikke lige give et mere præcist svar (da jeg ikke kan efterprøve det)
Avatar billede smyns Nybegynder
03. august 2003 - 08:49 #10
Gomorgen starfish.
Skal jeg udføre den handling som er beskrevet, hvad vel det medføre? Skulle jeg så kunnne slette de skjulte filer?
Myns
Avatar billede krallecs Nybegynder
03. august 2003 - 11:08 #11
windows fylder altså også noget ;)
Avatar billede smyns Nybegynder
03. august 2003 - 11:34 #12
Hej krallecs. Jeg har 2 HD, og Windows ligge ikke på den der er noget galt med.
Myns
Avatar billede starfish Nybegynder
03. august 2003 - 18:09 #13
Du kan jo prøve at gøre som beskrevet. Jeg har aldrig selv brugt det, men jeg vil da tro at windows selv sletter de filer, der evt måtte ligge i system restore mappen (hvor end den så ligger)
Avatar billede smyns Nybegynder
04. august 2003 - 00:12 #14
Hej Alle som har svaret på mit indlæg. Jeg har ferie nu, og skal en tur til jylland, kommer hjem i næste uge. Jeg har stadig problemet, og håber nogen kan hjælpe mig med at søse gåden. Myns