Avatar billede zuonline.dk Nybegynder
13. december 2000 - 18:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Et helt nyt sted på nettet ZUonline.dk

Hej,

Vi har nu fået lavet vores side færdig, men vil gerne have lidt konstruktiv kritik af den...Vi håber at I kan lide den...

URL: www.ZUONLINE.DK

ZUonline.dk
Avatar billede scoredyr Nybegynder
13. december 2000 - 18:53 #1
Hvad er dog det for nogle billeder :(
Det er som de hænger fast i skærmen når man ruller ned.
Hmmmm ellers en god side + -
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2000 - 18:56 #2
Menustrukturen med undermenu længere nede, tager nogen tid at vende sig til, ikke godt.
Samtidigt er skriften og baggrunden en uheldig kombination, svær at læse.

Forskellige skrifte virker forstyrende, tahoma på de fleste sider, men Time Roman på kontakt side, med en mystisk \"indsend\"-knap der slet ikke passer i layoutet.

Under \"Hvorfor os\" er der understregning uden at være link - dårlig signal.

Brugen af farver på navn, rød og blå virker meget fremmasende og vil støde en del væk fra siden.

Der mangler generelt en holdning og en layout bag siden, desværre er mit forslag - start forfra igen, og få en professionel layouter med i projektet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2000 - 18:58 #3
...jeg glemte lige noget vigtigt - hvem er siden egentligt om, der er hverken firmanavn, adresse, telefonnummer eller e-mail adresse !
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. december 2000 - 19:27 #4
Det er et godt eksempel men I er kommet til at skrive Og sommerfuglen bliver aldrig til lave igen.\" lave mok = larve.

Under hvem er vi  er det mulighed for at ringe of høre \"nermere\" nærmere

Avatar billede tommyf Nybegynder
13. december 2000 - 19:28 #5
Under webdesign:
registering = registrering
programering = programmering
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2000 - 19:59 #6
Nå... man ka\' ikke tåle kritik!

Ærligt for det kunne I måske lære noget af, hvis man I da eller forstår at vende det til noget positiv.
Avatar billede zuonline.dk Nybegynder
13. december 2000 - 20:02 #7
Jo konstruk kritik er meget godt syntes vi - men vi syntes bare ikke det er særlig konstruktivt at skrive at vi kan begynde helt forfra!!!!
Foreslag til forbedringer mangler også....
Avatar billede zuonline.dk Nybegynder
13. december 2000 - 20:03 #8
konstruk=konstruktiv
sorry...
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. december 2000 - 22:02 #9
Fra en ende af:

Menyen: Nogen gange kan man klikke på links med fed hvid tekst. nogen gange ikke. Det går ikke. I bør sørge for at brugeren altid klart kan se hvor der er et link.

Fonte: fontene i profil siderne er vildt anderledes end fonten på introsiden. Prøv at være mere konsistente i jeres layout. (gælder også de andre sider. Det ser ud som hver hovedgruppe i menuen er lavet af en forkellig person som ikke har snakket med nogen af de andre).

brug af farver: Den der gimmik med at skrive med forskelligfarvede fonte er gammel nok til at det ikke går med mindre man vælger sine farver meget omhyggeligt og undgår at farverne skriger af hinanden. En knap så kridhvid baggrundsfarve ville nok hjælpe lidt på det.

filosofi: Den filosofiske udredning på forsiden er muligvis meget dyb; men jeg er desværre alt for dum til at se hvad pokker den har med nogetsomhelst at gøre.

Pris og samvitighed: Den normale association er \"Pris og kvalitet\"; og det fejlstavede \"samvitighed\" vil nok få mange til at tro at der er en \"samvittigheds grund\" til at i vælger ikke at bruge ordet \"kvalitet\" om det i laver.

I det hele taget skal i se at få fat i en dansk stavekontrol. Der er ALT for mange stavefejl.

Jeg ville ønske jeg kunne finde på noget mere positivt at sige om siden; men mestendels er jeg enig med fotograf. Det ville være en god ide at starte forfra.

mvh JakobA
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
13. december 2000 - 22:12 #10
hovedsiden: selve designet er meget fedt bortset fra den hvide firkant der er i hovedframen de virker lidt forkert ind i designet. I skulle hellere have fortsat med den anden baggrund og globusen.

menuen: det er fint at der popper punkter frem når man trykker på en af knapperne..

hovedframen: I skal vælge en mere neutral farve der passer til menuen....

ellers er den ok

Avatar billede bennetsen Nybegynder
13. december 2000 - 22:44 #11
Klikker man på menuen Løsninger eller Hosting kan man ikke se det nederste af billedet. Jeg sidder med en 15\" med 800 X 600 i opløsning.
PÅ siden \"Hvorfor.htm\" kommer der et billede ved navn \"kerneom.jpg\", som fylder 135 Kb. Dette er lige til den gode side og teksten kunne man efter min mening godt få til at stå lidt mere på midten.

mvh/bennetsen
Avatar billede bennetsen Nybegynder
13. december 2000 - 22:48 #12
Lige en tint til - når jeg forsøger at beregne et tilbud får jeg javascript fejl i linie 18.
Avatar billede tille Nybegynder
15. december 2000 - 09:00 #13
Umiddelbart ser det fint ud når man kommer ind, ligner noget man har set før men det er vel også i orden at blive inspireret uden at stjæle.

Menuen skal man lige vænne sig til (og hvis man vælger \'kontakt\' forsvinder undermenuen fra et tidligere valg ikke), men den er da dejlig hurtig.

Jeg bliver dog lidt forvirret når jeg vælger sider. der er næsten ikke to sider der er ens i layout og skrifttype, specielt de to reklamesider under profil synes jeg ikke om. (hvorfor må man ikke få af vide hvem firmaet består af, og jeg synes i oversælger helt vildt, i/du snakker ned til dine eventuelle kunder og man har på fornemmelsen at der var en liste af buzzwords du bare måtte have med, så skide være med sammenhængen.) Jeg synes heller ikke det er særlig pænt at bagtale sine konkurrenter i et forsøg på at stille sig selv i et bedre lys. Brug egne kvaliteter som argument, istedet for påståede dårligdomme hos konkurrenterne.

Jeg vil slet ikke til at remse stavefejl op, blot foreslå at i sætter en stavekontrol på teksten.
(f.eks. under \'enhanced site\')

Jeg synes også mange af formuleringerne er lidt uheldige, det lyder som om i har oversat noget engelsk tekst?

Få en person der ikke har set sitet før, til at læse korrektur