Avatar billede coxweli Nybegynder
02. august 2003 - 14:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beregn alder udfra fødselsdato

Er det muligt at få excel til at beregne en persons alder, hvis man fortæller dags dato, samt personens fødselsdato?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
02. august 2003 - 15:00 #1
Træk de to datoer fra hinanden - så får du alderen som et tal (Excel's dato håndtering).
Efterfølgende kan du bruge funktionerne Year, Month og Day passende til at finde alderen.
Du kan også vælge at dividere med 365,255 - så får du ligeledes alderen.
Avatar billede coxweli Nybegynder
02. august 2003 - 15:13 #2
Kan man få den dato man beregner det udfra til at opdatere automatisk?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
02. august 2003 - 15:20 #3
Øhhh...
Mener du dags dato - det kan du gøre med =now()
Den anden dato ved jeg ikke hvor du får fra.
Avatar billede coxweli Nybegynder
02. august 2003 - 15:29 #4
Ja jeg mener dags dato, men det skriver bare fejl hvis jeg taster =now()
Avatar billede sjap Praktikant
02. august 2003 - 15:52 #5
I stedet for now(), så prøv med nu() - hvis du bruger en dansk version.
Avatar billede bak Seniormester
02. august 2003 - 16:09 #6
Det nemmeste er nok at skrive denne formel.
Jeg forudsætter at fødselsdato står i A2
=DATO.FORSKEL(A2;IDAG();"y")
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. december 2003 - 09:29 #7
.