Avatar billede adampio Nybegynder
02. august 2003 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvoredan skifter jeg tegn?

Jeg vil gerne skifte dolar tegn ud med euro tegn. Hvordan jeg skal gøre det?
Avatar billede omnia Nybegynder
02. august 2003 - 13:54 #1
Hej Adampio
Du kan konvertere nationale valutaer til eurovaluta ved hjælp af tilføjelsesprogrammet Værktøj til euro-valuta, der følger med Excel 2002. Du behøver dog ikke at installere eller indlæse dette tilføjelsesprogram, for at Microsoft Excel skal kunne genkende både værdier i eurovaluta og værdier i den valutaenhed, du bruger.

Hvis den skrifttype, du bruger, understøtter symbolet for eurovaluta, kan du indtaste eurotegnet ved at trykke på ALT+0128 på det numeriske tastatur.

Mvh Omnia
Avatar billede adampio Nybegynder
02. august 2003 - 14:20 #2
ok, tak for hjælpen, men jeg har ikke tilføjelsesprogram.
Faktisk så har jeg nu skiftet dolar tegn ud med euro men kan ikke huske hvordan!!! hashahahah, jeg har bare prøvet så mange muligheder, at jeg ikke kan huske !!!!!!
hilsen
adampio
Avatar billede sjap Praktikant
02. august 2003 - 15:56 #3
Hvad med Formater - Celler. Marker valuta under fanebladet Tal og i højre side kan du så vælge blandt en lang række symboler - f.eks. euro (det gælder i hvert tilfælde for Excel 97).
Avatar billede hcars Novice
02. august 2003 - 19:25 #4
Marker et $ i teksten.  Tast Ctrl + C, tast Ctrl + h, skriv Eurotegnet i nederste boks og vælg Erstat alle.
Avatar billede hcars Novice
02. august 2003 - 19:28 #5
På mit agentur ligger € (skjult) under AltGR + e.
Avatar billede adampio Nybegynder
03. august 2003 - 16:38 #6
Tak for hjælpen superjap, det er den letteste måde at gøre det på!!!!