Avatar billede fez0 Nybegynder
02. august 2003 - 00:37 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Windows 95? Internet Explorer

Jeg ligger inde med en sjov gammel maskine på
75mhz (tror jeg) 48 MB Ram og med Windows 95 og KUN DisketteDrev

Vil gerne have internet explorer ind på maskinen. (tror jeg vil lave noget med en router : ) for sjov) (jeg har netkort i)

Det eneste jeg ved er at den nuværende version af Internet explorer hvertfald ikke understøtter Win 95. Husk jeg kun har diskettedrev.

Har i nogle forslag til hvordan jeg kan få internet på den gamle maskine/spand?

Det ville også være rart at vide hvilken version af internet explorer der understøtter Win 95 - skyder på version 3.0 - ikke sikker
Avatar billede fromsej Praktikant
02. august 2003 - 00:39 #1
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Her kan du hente 5.0, men jeg kan ikke huske om den understøtter Win95.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2003 - 00:41 #2
Ihvertfald version 4. Det er jeg helt sikker på, idet mine unger havde 95 på deres gamle maskiner og det var bestemt ikke version 3. Har du mulighed for at downloade programmer fra internettet til computeren?
Eller mappe drev fra andre computere ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. august 2003 - 00:42 #3
Mener du har ret i v. 3.0 er default i W95.

Jf. denne artikel, kan du gå op til 5.5 på en 95 SP1 (hvad det så end betyder..)
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. august 2003 - 00:44 #5
... og du har ret i, at man ikke kan hente andet end v.6 fra MS...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;276369
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2003 - 00:52 #6
Her er alle versionerne til download i fulde versioner. Prævede lige om 4'eren kunne downloade og det så den ud til.
http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2003 - 00:54 #7
Men du har stadig problemet med at installere explorer'en. Sæt evt. windows 95 harddisken over i en maskine med internet og kopier installationsfilen over på harddisken, eller map c-drevet på 95'eren fra en anden maskine og overfør installationsfilen den vej.
Avatar billede oggi Nybegynder
02. august 2003 - 01:10 #8
m.h.t. installering:
Der findes et lille program HJSPLIT (gratis),som kan opdele et program på et antal disketter og eftefølgende samle dem igen til een fil.
Det skulle være overkommeligt med de tidligere versioner af Internet Explorer, da de, så vidt jeg husker, ikke er så omfattende, som idag.
Adrs. er:
http://www.freebyte.com/hjsplit
Avatar billede fez0 Nybegynder
02. august 2003 - 13:09 #9
jeg roder lige lidt rundt med det.
har ikke opsat en router endnu.
jeg vender tilbage til jeres foreslag :)
Avatar billede fez0 Nybegynder
02. august 2003 - 13:19 #10
De fylder jo ret meget, og kan ikke være på disketter.. Hvad hvis jeg opsætter en router.. kan man så overføre filer fra denne computer (den jeg sidder ved nu) til den gamle computer, UDEN den har internet installeret? Er det muligt?

Hvis ikke prøver jeg HJSPLIT...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2003 - 15:12 #11
Ja, det vil være muligt.
Der er flere muligheder.
Du kan hente den via ftp på uk.evolt.m.flirble.org
Klik start | kør, skriv
ftp uk.evolt.m.flirble.org
log ind med anonymous og password bla@bla.com.
skriv
cd pub\ie\32bit\4.01_SP2
og tryk enter.
skriv
get ie401sp2.exe
Når den er færdig med at downloade kan du så blot køre installation.
Alternativt kan du dele dit c: drev på 95, eren og overføre filen fra en anden computer tilsluttet den sammme router. De skal blot være i samme arbejdsgruppe og 95'ere skal have fil og udskriftsdeling installeret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2003 - 15:12 #12
Ovenstående skulle have været et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. november 2004 - 10:57 #13
Takker for point :)