Avatar billede lille_my Nybegynder
01. august 2003 - 21:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

1:1 kopi af duel layer dvd

Er det muligt at lave en kopi af en duel layer dvd (7,2 GB) over til 2 single layer dvd'er(4,7 GB)? og med hvilket program?
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2003 - 21:27 #1
WinZip?

Hvis du skal have menu og hele svineriet med får du et problem. For så er du nødt til at der kun er den ene skive (1:1 kopi).
Alternativt må du rippe skíven for kun filmen og så lægge den på en ny DVD. ELLER du kan lave hele skidtet om til DiVX.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 21:29 #2
Du kan sagtens lave en duallayer DVD om til 2 DVD-R eller DVD+R
se her:
http://www.doom9.org/mpg/dvdfab-fullsplit.htm
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 21:29 #3
Avatar billede lille_my Nybegynder
02. august 2003 - 00:00 #4
nu har jeg prøvet dit første link, og bruge den guide. Når jeg så prøver at afspille filmen efter at have delt den op i 2 og brandt den ud, så kommer der bare et sort billede. Hvorfor gør der det? Skulle det ikke være menuen, eller ikke mindst bare filmen?
Avatar billede lille_my Nybegynder
02. august 2003 - 00:28 #5
Nu prøvede jeg at starte forefra, og nu kan jeg da i det mindste afspille filmen fra HDD'en først, det kunne jeg heller ikke før. Da brugte jeg også en dvd+rw, så ville jeg lave en permenent kopi, men så siger den jeg skal bruge en dvd+r, men det jeg har er dvd-r. Hvad er forskellen på de to? det har jeg aldrig fundet ud af
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2003 - 09:44 #6
Der er stort set ingen forskel på de 2.
du kan læse lidt her:http://www.dvdrhelp.com/dvd.
Mon ikke der er noget i opsætningen, hvor man kan vælge om det er en DVD-R eller en DVD+R man skal lave ???
Jeg har desværre ikke selv en DVD brænder, så alt hvad jeg ved er ren teori. Men ikke ret længe - jeg må også snart få taget mig sammen og få købt en :o)
Avatar billede lille_my Nybegynder
02. august 2003 - 14:44 #7
Jeg ved bare at nero siger jeg skal komme en dvd+r i, og så sputter den min dvd-r ud. Men guiden virkede, så du får dine point. Ville bare lige vendte lidt med at lukke tråden, hvis nogen ved hvad forskellen er
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. august 2003 - 13:43 #8
De 2 formater DVD-R og DVD+R er stort set ens. Desværre SKAL man bruge DVD-R skiver i en DVD-R brænder, og DVD+R skiver i en DVD+R brænder. Det samme gælder naturligvis for DVD-RW og DVD+RW. Noget tyder på at du har en DVD+R brænder, men prøver at brænde på en DVD-R skive. Det kan ikke lade sig gøre, med mindre du i stedet anskaffer en af de endnu forholdsvis få brændere, der kan brænde begge formater.

I praksis har det dog også en betydning - for du kan risikere at din DVD-afspiller til TV´et kun vil afspille det ene af formaterne - eller slet ingen. Her er du desværre nødt til at prøve dig frem.
Avatar billede lille_my Nybegynder
04. august 2003 - 16:22 #9
Jeg siger tak for svarende, og phatlasse får pointene, da guiden/programmerne jo virkede som de skulle.