Avatar billede lillejens Nybegynder
01. august 2003 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

flytte data fra Corel til Excel

Hvordan flytter men data i en tabel fra tegneprogrammet Corel, til bestemte celler i excel, det er tegning hovedet der skal over i excel så man ikke behøvet et indtaste alle data en gang til når der skal laves beregninger af det tegnede, kan man eventuelt sammenkøre et excel og korel ark i den samme fil, eller åbne excelfilen direkte fra corel med noget vba kode ?
Avatar billede bak Seniormester
06. august 2003 - 08:40 #1
Lillejens -> kan man overhovedet kopiere fra corel til fx notepad ??
I et tegneprogram bliver mange ting som fx. skrift lavet om til noget bitmap. Det vil gøre opgaven meget svær.
En anden til er at corel nok ikke har VBA, da det kommer fra et konkurerende softwarehus, der sikkert har sine egne script-modeller.
Jeg synes det ser lidt skidt ud :-(
Avatar billede lillejens Nybegynder
06. august 2003 - 13:22 #2
bak. jeg kan godt kopierer fra corel til regnearket men rækefølen er ikke ens hver gang, og så er det jeg gerne ville vide prioritets rækkefølgen i corel og jeg har læst et sted at corel kan bruge noget vba men jeg aner ikke hvordan
Avatar billede bak Seniormester
06. august 2003 - 13:24 #3
ok, jeg er helt lost her...
Avatar billede lillejens Nybegynder
06. august 2003 - 13:30 #4
Bak det kan værer jeg skal til at lærer mig autocad det kan vistnok gøre det jeg ønsker, har du noget erfaring med det ?
Avatar billede lillejens Nybegynder
06. august 2003 - 13:32 #5
Corel er et vetor baseret tegneprogram og der er også et tekst og nummerformat som kan læses af word og excel
Avatar billede lillejens Nybegynder
08. august 2003 - 13:16 #6
JEG LUKKER SPØRGSMÅLET DA DET TILSYNELADENE IKKE KAN LADE SIG GØRE
;0) lillejens