Avatar billede bubby Nybegynder
31. august 1999 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Brænderprogram til linux

Tja hvor finder jeg sådan et? og hvordan fanden får jeg adgang til min brænder, scsi kontrolleren blev fundet i starten og den installerede selv, men hvis jeg så prøver at mounte det, så kommer den med fejl og spørger om det kunne være problemer med en eller anden driver
Avatar billede gozar Nybegynder
31. august 1999 - 23:36 #1
Software kan du finde her
http://intercity.linuxberg.com/software.html

Det andet kan jeg ikke hjælpe med :((
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. september 1999 - 03:21 #2
Avatar billede guru Nybegynder
01. september 1999 - 10:25 #3
XCD-Roast.

Lækkert X11 program. Findes som pakke til både Debian og RedHat.

Homepage:
  http://www.fh-muenchen.de/rz/xcdroast

Kan bl.a. lave disk-to-disk copy.

---

Hvilken brænder/controller/kerneversion?
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 17:30 #4
jamen hvordan får jeg så adgang til min scsi brænder? det er en tekram scsi controller og en phillips rw brænder
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 17:32 #5
kan ikke huske min kernel, bare den som følger med redhat 6.0 tror 2.2152 eller sådan noget
Avatar billede guru Nybegynder
01. september 1999 - 17:41 #6
Kunne du ikke fyre en "dmesg" så vi kan se hvad syslog siger omkring SCSI tingen.
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 18:59 #7
guru>>>hvad fanden mener du med det?
Jeg er ret ny i linuxverden
Avatar billede guru Nybegynder
01. september 1999 - 19:52 #8
Gå ud i en kommandoprompt, og skriv:
    dmesg > dump.txt

Åben filen i en editor og kopier indholdet til besked formen her på Eks.
Går det helst lige efter genstart. Ellers indeholder den for meget junk.
Avatar billede aon Nybegynder
17. september 1999 - 19:51 #9
Prøver du at mounte en tom cd/brænderen?
Avatar billede bubby Nybegynder
22. september 1999 - 20:49 #10
har slettet linux nu... gider ikke rigtig for tiden så pointene bliver opdelt mellem jer