Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
01. august 2003 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder exchange 2000

Jeg har været inde i exchange manageren og har fjernet rettighederne til "everyone" på "global address list"dvs. deny read og det hele.

Nu er mit problem at jeg ikke kan få adgang til den overhovedet, selvom jeg er på serveren som administrator. Hvordan får jeg rettighederne tilbage, så jeg kan komme til global address list igen?
Avatar billede clausn Nybegynder
02. august 2003 - 17:03 #1
Kan du ikke logge starte System Manager med en konto der har System Account Admin rettigheder og tildele dem igen?
Avatar billede karser Nybegynder
04. august 2003 - 20:05 #2
jeg er ikke sikker, men er det ikke mulighed for at overtage ejerskabet på dette objekt? Lige som der er på filer og mapper!? Du skal ind i Security, Advanced og ind i Owner-fanebladet!?
Avatar billede karser Nybegynder
04. august 2003 - 20:06 #3
...PS!

Du skal naturligvis være logget på som Admin!
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
08. august 2003 - 18:50 #4
jo men problemet er at jeg går ind og angiver rettigheder til objektet over det. DVS. "all global adress lists". Jeg kan slet ikke se det objekt jeg vil have fat i (global adddress list), selvom jeg er logget ind som admin og jeg giver denne admin de rettigheder der skal til på det overordnede objekt, samt sætter kryds i "subcontainers".
Avatar billede karser Nybegynder
08. august 2003 - 19:35 #5
Højreklik på øverste "punkt" i System Manager og vælg "Deligate Control"... Her kan du angive rettigheder og vælge at de skal "træde igennem" til underliggende objekter!
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
09. august 2003 - 07:56 #6
Ja, det har jeg også forsøgt, men der er stadig ingen ændring.
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
14. august 2003 - 10:42 #7
Hjææææælp!!!!
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
22. august 2003 - 09:28 #8
Jeg kan sagtens ændre alle de forskellige rettighedder på "all global address lists", men bagefter har jeg stadig ikke mulighed for at se den underlæggende kontainer.
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
27. august 2003 - 07:58 #9
Nu er det løst via ADSI. Tak for jeres indlæg.