Avatar billede sako Nybegynder
01. august 2003 - 13:45 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

freelance til BL-Internet i Kolding

Vi søger freelance webdesigner til hjemmeside/multimedia produktion. Det vil være en fordel hvis du bor i nærheden af Kolding - hvis du er interesseret kan du sende en mail til tkr@b-l.dk med referencer.

Vi forventer du kan:
Programmmere i php/asp
Har kendskab til Mysql eller anden database
Stor kendskab til flashdesign/programmering
Stilrent design
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. august 2003 - 15:04 #1
Mail sendt. :o)
Avatar billede njal Nybegynder
01. august 2003 - 15:25 #2
Har sendt en e-mail d.d.
Avatar billede prowler Nybegynder
01. august 2003 - 15:40 #3
Arrrrgh! Sådanne opslag gør mig tosset.. de søger en webDESIGNER, men forventer at man kan kode! Kan I sige webdesigner/udvikler... tak :-)
Avatar billede TRoXa Novice
01. august 2003 - 15:50 #4
øv .. kunne næsten det hele .. kan ikke flash :(
Avatar billede izemate Nybegynder
01. august 2003 - 18:42 #5
- spam -
Synes også det plejer at være sådan at man har en til at designe siden og en til at programere, det er svær at finde en der kan det hele godt nok..
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 20:53 #6
izemate>>Hvis de vil ha' en der kan det hele nogenlunde så må de jo bare betale sig fra det... *gnæk gnæk*
Ellers så siger min fornemmelse mig at de ender op med noget ... men det er kunderne jo nok lige glade med!?!?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. august 2003 - 20:58 #7
Min erfaring er, at en god (web)produktion kendetegnes ved (mindst) fire kompetenceområder:
Grafisk design
Tekstuelle (humanistiske) forudsætninger
Programmering i relevante sprog / scripts
Projektledelse

Med ovennævnte i mente ønsker I:
Programmører i PHP / asp
Kendskab til MySQL eller anden database
Stor kendskab til flashdesign / programmering
Stilrent design

D.v.s. I søger en person der har matematiske forudsætninger (programmering inkl. Flash), behersker strukturelle forudsætninger og implementeringer (database) samt er grafisk kompetent.

Min påstand: Den person findes ikke - Man kan ikke i væsentlig grad være matematisk velfunderet (programmør), struktureret (database) og billedligt orienteret (designer) på samme tid. De kompetencer modarbejder hinanden i alt for høj grad.

Hvad vil I ha’ ? … hvis I altså ønsker spidskompetencer og enestående kvalitet …
Avatar billede prowler Nybegynder
02. august 2003 - 02:54 #8
@Tony breindal Jeg er helt enig...!

Jeg tror også på, at de to fløje, altså henholdsvis design og kodning er meget bredt, og at hvis man VIRKELIG ønsker et fedt resultat, så skal man have en designer og en udvikler til at arbejde sammen.

Jeg mener... efterhånden er design-området lige så stort, som programmør-området... man skal næsten kunne det hele... 2D (webdesign), 3D, ekspert i farvesammensætning, layout, typografi osv.....!
Avatar billede -master-d- Nybegynder
02. august 2003 - 21:13 #9
Hvis man som I siger ikke kan være både matematisk velfunderet, strukturet og billedligt orienteret, hvad er så en designingeniør ?

Jeg gi'r jer ret i at det ikke er ofte at man møder en webdesigner som er fantastisk til design, scriptkodning og programmering, men jeg mener ikke at de tre ting som I nævner direkte modarbejder hinanden i så høj grad som det bliver udlagt her.

Selv er jeg programmør og nok ikke verdens bedste designer, men det man har behov for på arbejdsmarkedet idag er faktisk disse tre egenskaber, da man nemlig som i pointerer har delt design og programmering op i to grupper. Derfor er man nødt til at have folk som forstår sig på begge dele.
Avatar billede madd Nybegynder
02. august 2003 - 21:42 #10
Tony Breindal - Jeg vil til en hvis grad give dig ret i din påstand - og dog. Der findes faktisk folk der godt kan finde ud af at designe og samtidig programmere. Jeg ville mene at jeg var en af dem. Jeg har flid for design og elsker at eksperimentere med samme - jeg har arbejdet som freelance designer i et års tid nu. Jeg har derimod også 4 års erhvervserfaring inden for programmering, herunder også OOP og analyse, samt arbejdet med database-relaterede opgaver. Jeg tror derfor ikke at det er umuligt at man kan være kreativ og stadig strukturere sit arbejde alt efter opgave.

Referencer, profil mm kan ses på http://pfeiffer.dk

Mange hilsner,

Mattias Pfeiffer
mattias@pfeiffer.dk
http://pfeiffer.dk
Avatar billede euhp Nybegynder
03. august 2003 - 01:20 #11
Tony - Hvis jeg læste ret, søger sako i hvert fald heller ikke en, som bryder hans annonce op i filosofiske analyser. Dem synes jeg du skal holde for dig selv - de hører ikke hjemme på et jobboard. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2003 - 06:02 #12
madd>>Alt og dømme efter din hjemmeside er ingen af delene lykkedes særlig godt...
Avatar billede madd Nybegynder
03. august 2003 - 06:35 #13
regin > du er bare en guttermand :-)
Avatar billede madd Nybegynder
03. august 2003 - 06:37 #14
desuden er jeg temmelig sikker på, at det hedder "alt at dømme".
Avatar billede izemate Nybegynder
03. august 2003 - 08:19 #15
Madd > jeg er vild med dit design :-) synes der er rigtig meget stil over det!! især billedern, hvor finder man sådan nogen uden copyright ? sådan nogle kunne jeg nemlig godt bruge :-)
Avatar billede TRoXa Novice
03. august 2003 - 11:59 #16
hvor er i dog søde ved hinanden :) skal vi ikke sætte os ned i en pædagoisk halvcirkel og sige zummm lyde til vi alle er i harmoni med hinanden ? :-P
Avatar billede madd Nybegynder
03. august 2003 - 13:49 #17
Eller også burde vi bare lade være med at køre dette indlæg længere ud på et sidespor end det allerede er :-)
Avatar billede TRoXa Novice
03. august 2003 - 15:45 #18
det lyder som en endnu bedre idé :)
Avatar billede pixeldude Nybegynder
04. august 2003 - 05:56 #19
Tsk tsk tsk ... hvad sker der dog for folk!!!
izemate:) Du kan finde sådanne billeder på http://www.sxc.hu/

// Pixeldude
http://www.dammark.net/
Avatar billede theprofessor Nybegynder
04. august 2003 - 15:31 #20
prøv også sharksforum.dk eller programmoer.dk
Avatar billede sako Nybegynder
06. august 2003 - 14:19 #21
Tak for jeres indlæg og tilsendte mails - de aktuelle vil blive kontaktet i løbet af en uges tid.