Avatar billede holyfield Nybegynder
01. august 2003 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytning af OracleDB til anden server

Hejsa.

Dem der kender til dette synes nok det er et let spørgsmål :) Here goes...

Jeg skal have testet en Oracle DB på en anden server end vores produktions server. Er det forholdsvist nemt og hvad indenbærer det forklaret kort?

Er det umiddelbart nok "bare" at lukke prod DB ned og så flytte alt over på den anden server? Der skal selvfølgelig rettes til i TNS names samt Ip nummer osv, men er det ellers så lige til?

Evt link ville være godt :)

På forhånd tak
Holyfield
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 13:19 #1
Hej Holyfield,
Du skriver ikke hvad det er for en platform du kører.
Ved flytning skal anden server være samme platform.
På Windows NT/2000
1. Installer Oracle SW på ny server
2. Kopier databasen
3. Ret listener + tnsnames
4. Kør fra Command-Prompt:  oradim -new
(Syntax ses men oradim <return>
På UNIX
1. Sikre dig at kernel-parametre er sat korrekt jvf. install guide
2. Install Oracle SW
(Det kan ikke anbefales kun at kopiere SW da du så ikke har korrekt oraInventory ved f.eks. senere patchset-opgradering)
3. Kopier databasen
4. ret listener + tnsnames
mvh
Peter
Avatar billede holyfield Nybegynder
01. august 2003 - 13:24 #2
Hej Peter.

Tak for svaret. Det er en 8.1.6 på Nt40 server.
Avatar billede holyfield Nybegynder
01. august 2003 - 13:29 #3
dit punkt 2, der mener du at man skal kopiere databasen samt control filer osv ik?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 13:34 #4
Jo, hvis basen er lukket pænt ned.
Kopierer datafiler, controlfiler + redologfiler.
+ samt initSID.ora + listener.ora + tnsnames.ora naturligvis.

Hvis du har behov for at kopiere mens databasen er åben
er det en anden sag, hvor basen skal være i archive mode
og brug af f.eks. BEGIN/END BACKUP.
Men det må høre under et andet spørgsmål :-)

Peter
Avatar billede holyfield Nybegynder
04. august 2003 - 12:03 #5
Hej Igen.

Det er "KUN" databaserne der kræver at man sætter den i BEGIN backup mode ik? Kan man kopiere controlfiler + redologfiler+ samt initSID.ora + listener.ora + tnsnames.ora imens databasen kører?
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
10. september 2003 - 09:12 #6
Hvis man har alle filer, men ikke redologfiler, kan man så på nogen på få denne database op og kører?