Avatar billede roed Nybegynder
01. august 2003 - 10:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke eksekvere programmer

HJÆÆÆÆLP!

Min W2K server vil ikke eksekvere nogen af de programmer som ligger på den. Ikke engang I-Explore! Jeg får kun en blank browser frem og så sker der ikke mere. Det samme gælder for fx. komtrolpanel og mappen printere. Kun et blankt vindue, INTET andet!!!
Alle har været på ferie i en lille måned, og når jeg nu kommer tilbage sker dette.

Nogen idéer til en løsning(genstart er prøvet!)???

Roed
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 10:50 #1
prøv om du kan starte eventviewer via start --> kør eventvwr og se om der står noget der
Avatar billede roed Nybegynder
01. august 2003 - 10:59 #2
Det kan jeg godt, men jeg kan kun se "System Log". Vælger jeg en af de andre får jeg, ligesom i de andre programmer, blank skærm med en scrollbar som virker, men uden indhold. Det samme gælder hvis jeg så går tilbage til "System Log", så er den også blank.
Nå, men der er nogle DNS-errors men serveren fungerer fint med klienterne og modtager mails i Exchange osv.
Skal jeg kigge efter noget specifikt???
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 11:01 #3
skriv id og source på alle warning og errors her
Avatar billede hcars Novice
01. august 2003 - 11:08 #4
Du kommer ikke uden om en komplet geninstallation af W2000.
Din nuværende installation er _SYG_.
Sørg for at få kørt anti-virus på disken, eller bedre; brug en ny disk.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 11:10 #5
hcars: hvordan kan du konkludere det?
Avatar billede roed Nybegynder
01. august 2003 - 11:11 #6
ID: 5774, Source: Netlogon (dem er der 20 stk af!!)
Dernæst er der en enkelt RAID fejl: ID: 9, Source: mraid2k

Det er dem som er "Errors" som er fremkommet da jeg genstartede serveren. Der er 6 andre små Warnings efter disse.
Avatar billede roed Nybegynder
01. august 2003 - 11:12 #7
hcars>>> NEJ !!! Der må da være en vej uden om?!?! Tror du at det er en virus???
Avatar billede janpo Nybegynder
01. august 2003 - 20:37 #8
Stop lige en halv, M$ Technet har denne forklaring.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;284963
DNS Fejl.
Avatar billede roed Nybegynder
04. august 2003 - 12:12 #9
janpo>> Tror desværre ikke at det er det som er mit problem. For det første kommer den event ikke hver 70. sek., men en masse gange lige når serveren booter! Fór det andet er det den eneste server, så den står anført under DNS i TCP/IP indstillingerne.
Desværre :-((
Avatar billede roed Nybegynder
14. august 2003 - 11:09 #10
Nu har jeg genstartet serveren nogle gange og ellers prøvet forskellige ting, men intet hjælper! Problemet er der også selvom jeg tilgår serveren via Terminal klient, med en anden bruger account.
Jeg kan dog nu se min applikations log, og i den har jeg fundet et event id: 1000 Source: Userenv. Ifølge www.eventid.net er der mange muligheder for denne fejl, og ifølge MS skulle den blive rettet med SP3, og serveren kører altså SP4!!!
Nogen som er kommet på noget???
Avatar billede pkb Nybegynder
19. august 2003 - 13:20 #11
prøve at slukket server og hiv powerkabel af server i ca. 30sec - og start igen
Avatar billede roed Nybegynder
21. august 2003 - 09:06 #12
Har fundet fejlen! Det var APC´s PowerChute Agent til UPSen som blokerede hele systemet. Men efter som, at det er den eneste server så skulle PowerChute Agent ikke være nødvendigt at installere, så den er hermed afinstalleret og alt er "back to normal!".

Men det undrer mig stadig hvorfor den lige pludselig stoppede med at virke da det jo har kørt fint i ½ år...
Avatar billede roed Nybegynder
21. august 2003 - 09:06 #13
Men tak for al hjælpen!