Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. december 2000 - 14:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan der være galt ?

Hm, jeg har lavet en lille fiks løsning med en ledning fra min puter til min forstærker...det virkede fint nok indtil igår. Ledningen fra puteren til forstærkeren virker....men der gidder sq ikke komme noget lyd ud ? Kan mit lydkort være brændt af ?
Hvad kan der ellers være galt ? HJÆLP MIG!
Avatar billede strax Nybegynder
13. december 2000 - 14:38 #1
Tjaaee ... det kan det jo godt, prøv evt. med hørebøffer og se om der kommer lyd ud?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:38 #2
Prøv at tjekke at alle ledninger sidder som de skal, i de korrekte porte, og ikke løse.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. december 2000 - 14:41 #3
Prøv at skrue op for lyden på puteren, du ved, den lille gule højtaler!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. december 2000 - 14:44 #4
strax -> Kan godt prøve.......
xtom -> Sidder som de skal
James_t_dk -> LåL
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:48 #5
Hvordan er dine indstillinger for lyden - højreklik på \"den lille gule speaker\" og vælg \"Justér lydegenskaber. Og hvordan med dine indstillinger for lydstyrke? (Ligger samme sted)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:51 #6
Hvilken ind/udgang har du givet kablet fra lydkortet på din forstærker? - Står forstærkeren med denne indgang valgt som \"input\"?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. december 2000 - 14:59 #7
xtom -> Var inde i juster lydegenskaber.....der stod brug hvilken som helst enhed....jeg trykkede OK og nu er den \"lille gule speaker\" væk....hmmm?
Avatar billede strax Nybegynder
13. december 2000 - 15:02 #8
LOL .... nå, inde i lydegenskaber er der en checkbox med noget i stil med \"Vis lydinstillinger på proceslinjen/desktoppen\" eller noget, den skal slåes til for at ikonet kommer frem.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 15:03 #9
Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Multimedier
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. december 2000 - 15:04 #10
Sådan, min foretrukne enhed til afspilning er: ESS Audiodrive Playback (DC00)

optagelse:
ESS Audiodrive Record (DC00)
Avatar billede gozar Nybegynder
13. december 2000 - 15:05 #11
Når jeg sætter min forstærker til igennem, computeren skal forstærkeren være fuldstændig skukket og skikket, hevet ud af stik dåsen. Ellers kommer der ikke noget lyd ud af lydkortet. Ikke før jeg har haft hevet strøm stikket ud til selve computeren.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 15:09 #12
Hvad med indstillingerne under \"Åbn indstillinger for lydstyrke\"?
Avatar billede strax Nybegynder
13. december 2000 - 15:09 #13
>> gozar .... hmmm, hvis du hiver stikket ud til både forstærkeren og computeren ..... hvilken lyd er det så der kommer?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. december 2000 - 15:39 #14
strax -> De er som de skal være.....
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. december 2000 - 19:21 #15
dit lydkort har vel ikke en lille \"gul plet\"
i enhedshåndteringen, pga. IRQ konflikt ???
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. december 2000 - 20:55 #16
carsten_lusk -> Nej, der er ingen fejl....
Avatar billede gozar Nybegynder
13. december 2000 - 21:15 #17
strass>>Sætter den self i igen!!! Og så spiller det hele!!
Avatar billede lestat Nybegynder
14. december 2000 - 14:25 #18
Har du et lydkort med digital udgang? Hvis det f.eks. er sblive!, kan man vælge digital output only, hvilket bevirker at det kun er udgangen til forhøjtalerne der virker.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
17. december 2000 - 20:14 #19
fandt selv ud af det