Hjælp til formular i Excel - sikkert nemt for vante Excel brugere
Jeg har af en kunde fået et Excel regneark der indeholder en ydelses-tabel for et firma der låner penge ud.Dvs. at man udfra et lånebeløb og et antal måneder kan beregne ydelsen pr. måned.
Jeg kan se på ydelsesbeløbene at følgende formular ligger til grund for beregningen af ydelserne:
=YDELSE(D3/100;B7;-(A9+A9*G3/100))+G4
Jeg forstår overordnet set det meste af formularen, men jeg er meget i tvivl om hvad semikolon (;) betyder i formular sammenhæng.
*************************************************
Her en oversigt over hvad felterne indeholder:
D3 - Rente pr. måned pct.
Værdi: 1,98
B7 - Løbetid, måneder
Værdi: 3
A9 - Lån kr.
Værdi: 1.000
G3 - Oprettelsesgebyr pct.
Værdi: 8,50
G4 - Administration pr. md
Værdi: 25,00
************************************
Når førnævnte formular beregnes i Excel giver det følgende ydelse pr måned ved lån på kr. 1.000 med afvikling over 3 måneder:
kr. 401,08
Kan nogen forklare mig MEGET pædagogisk step-by-step hvordan formularen skal læses, således at jeg med min egen lommeregner kan nå frem til resultatet 401,08
:-)