Avatar billede frober Nybegynder
31. juli 2003 - 18:57 Der er 5 kommentarer

Større harddisk til min Compaq Presario 5060

Den har kun 4 GB harddisk og en prosessor på 333 MZ og internminne er 178 Mb.
Lar det seg gjøre å innstallere en "gammel" disk på f.eks 10 eller 20 GB?
Avatar billede guanche Nybegynder
31. juli 2003 - 19:02 #1
det skulle der ikke være problemer i evt en ny bios update ville være en fordel
Avatar billede chalde Seniormester
31. juli 2003 - 19:07 #2
bios limitations kører: 540MB / 2GB / 8GB / 16GB / 32GB ->
så det kan godt være du får et problem hvis en bios update ikke hjælper.
Ellers er der en guide her: http://www.plasma-online.de/index.html?content=http%3A//www.plasma-online.de/english/upgrade/tweak/fixes/fix_harddisk_bios.html
Avatar billede frober Nybegynder
31. juli 2003 - 19:15 #3
Så du mener det er bare å anskaffe en "moderne" ATA-100 disk med 7200 RPM på f.eks. 20 GB? (køre forresten på Windows 98)
Avatar billede chalde Seniormester
31. juli 2003 - 21:06 #4
Ifølge guiden er det muligt, men har ikke selv prøvet det i praksis.
Men tjek først om der skulle være en bios upgrade til dit bundkort.
Ellers kunne du købe en pci-idecontroller for at være 100% sikker. Men så kan du også sætte en endnu større disk på (de billige controllere til ca 2-300dkr supporter op til 127gb)
Avatar billede frober Nybegynder
23. september 2003 - 14:12 #5
Dette kommer lovlig sent:
Til alle som har et lignende problem kan jeg opplyse om at denne typen Compaq Presario aksepterer f.eks. IBM Deskstar 30GB harddisk uten problem. Min gamle PC ble minst 4 ganger raskere og fikk 7 ganger mere lagringsplass for ca 400 kroner. Jeg "droppet" først Compaq Quick Restore CD som operativsystem-kilde. La inn originalt Windows 98. Det ville dessuten bli problematisk å skrive den UAE-filen som trengtes p den nye harddisken for at QR-CD'en skulle kunne brukes.