Avatar billede vejlefyren Nybegynder
31. juli 2003 - 16:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mail server til hosting af flere domæner

hejsa

Jeg står og skal bruge en mail server til Linux.
Det er jo ik svært og få fat i.

Men jeg vil høre om der er nogen som ved, en howto, eller som kan anbefale en mail server, hvor den indeholder / eller man kan hente plugins til flg web interfaces:

Admin for hver domæne, kan oprette email adresser
Webmail
Download mail via pop3
virus scanner
spam filter

Håber der er nogen som kan linke til en rigtig god howto

P.S Jeg bruger Redhat linux
Avatar billede karmapolice Nybegynder
31. juli 2003 - 16:30 #1
courier er en udemærket mailserver som kan klare pop3, pop3s, imap, imaps og flere...

Spamfilter, der kan du installere spamassassin og så filtrere gennem procmail.
Webmail kan du bruge f.eks. squirrelmail - det er ret gennemført.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
31. juli 2003 - 16:34 #2
okay... men hvad med et web interface hvor admin for hver domæne kan oprette og slette email adresser ?
Avatar billede nams Nybegynder
31. juli 2003 - 16:35 #3
Hejsa
Jeg kan kun anbefale dig at bruge qmail med vpopmail..

og inde på www.lws.dk finder du howto's til det hele, også antivirus o.s.v.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
31. juli 2003 - 16:38 #4
okay..... men kan admin for hver domæne administrere deres email adresser (oprette, redigere og slette) i et web interface
Avatar billede karmapolice Nybegynder
31. juli 2003 - 16:39 #5
Jeg sætter selv skidtet op med emacs, men du kan vist bruge phpmailadmin:
http://freshmeat.net/projects/phpmailadmin/
Avatar billede nams Nybegynder
31. juli 2003 - 16:39 #6
Ja du skal bare installere qmailadmin som der også er guide til på www.lws.dk det er netop til at kunne oprette / slette / redigere domains og mail alias med
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
31. juli 2003 - 16:40 #7
kanon.-.. det vil jeg prøve... takker
Avatar billede nams Nybegynder
31. juli 2003 - 16:41 #8
hvis du ser her.

http://lws.dk/kategori/4
følg de første 7 artikler
Så har du en funktionel mail server med virusscanner og mulighed for online at oprette / slette / redigere domains og mail alias
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 09:29 #9
nams.... har du en vejledning på DK eller UK til opsætning af spam filter på en qmail server ?
Avatar billede slott_hansen Nybegynder
18. november 2003 - 12:31 #10
Jeg har installeret qmailadmin, qmail og alt hvad der nu skal til, men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg logger ind via squirrelmail for at læst post. Jeg har xx antal virtuelle domains og det eneste login der virker, er mit linux bruger login - så jeg antager at fejlen ligger i der hvor den kigger efter brugernavn/password.