Avatar billede toleranzen Nybegynder
31. juli 2003 - 09:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cron job fungerer ikke

Hej til jer alle!

Jeg har et shell script som jeg bruger til backup på en webserver af ældre dato, som vist nok kører RedHat 6.x. Mit script fungerer fint, når jeg kører det manuelt, men hvis jeg sætter det op til at køre i crontab (med root som bruger), så virker det ikke og giver bl.a. følgende fejl:

mysqldump: command not found.

Det fatter jeg ganske enkelt ikke, det samme script fungerer fint med cron på min Debian 3.0 webserver.

Hjælp!
Avatar billede toleranzen Nybegynder
31. juli 2003 - 09:11 #1
Mvh,
Thomas Lorenzen
Typo Systems
www.typo-systems.dk
Avatar billede snowball Novice
31. juli 2003 - 09:15 #2
Med henvisning til http://www.eksperten.dk/regler.phtml punkt 2.1.6 er det ikke tilladt at linke til andre websider med mindre det har relevans for spørgsmålet. Undlad derfor venligst for fremtiden linket i din signatur.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede mfalck Praktikant
31. juli 2003 - 09:18 #3
det er fordi din PATH ikke er sat korrekt op når du kører cron; shellen kører i en mininal udgave. Det letteste er vist at finde hvor mysqldump ligger (type mysqldump) og så skrive hele stien ind i dit shell-script.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2003 - 09:19 #4
Prøv at skrive den fuldstændige sti til mysqldump i shellscriptet. Der er åbenbart forskel i path'en når du kører den manuelt og via cron.
Avatar billede mfalck Praktikant
31. juli 2003 - 09:20 #5
på min maskine:

$type mysqldump
mysqldump is /usr/bin/mysqldump

hvorfor det lige kører på din debin ved jeg ikke - måske ligger mysqldump i pathen på debian.
Avatar billede toleranzen Nybegynder
31. juli 2003 - 09:35 #6
jeg checker lige, at det virker, så får mfalck point'ene, han var vist først :)
Avatar billede mfalck Praktikant
31. juli 2003 - 09:37 #7
ellers kan du pipe outputtet fra cronjobbet over i en fil så kan du bedre se hvor det er den går galt ala:

2,7,12,17,22,27,32,37,42,47,52,57      *      *      *      * /usr/local/mrtg-2/bin/mrtg /usr/local/apache2/htdocs/trifolio/mrtg/load.conf >>/tmp/load.out 2>&1
Avatar billede mfalck Praktikant
31. juli 2003 - 09:38 #8
her skriver crontab eventuelle beskeder ud i /tmp/load.out
Avatar billede toleranzen Nybegynder
30. maj 2004 - 10:04 #9
Lukket