Avatar billede kohaar Nybegynder
31. juli 2003 - 01:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

usb / ps/2

Jeg skal have ny bærbar, og den model jeg har tænkt på, har ikke ps/2 port.

Jeg har logitech trådløs mus og tastatur, og det ville være surt at skulle købe nyt.

Min reciver har 2 ps/2 udgange (mus/tastatur), men vil helst have en adabter der laver om til 1xusb, så jeg ikke skal bruge 2 usb porte til det.

Har læst et enkelt sted, at der er problemer med det, så jeg ville lige høre om der var nogen der havde noget erfaring med det?

Er måske lidt kryptisk skrevet, men er også lidt træt :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
31. juli 2003 - 06:37 #1
det er der ingen problemer i , du skal dog nogle gange bruge " tilføj ny hardware " for at få det til at fungere
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. juli 2003 - 06:52 #2
bredker> Hvilken løsning har du set der kan det???

For at en enhed kan køre enten USB eller PS/2 skal den være bygget til det. Jeg ved ikke hvordan enheden detekterer om den er tilsluttet PS2 eller USB (nok noget med de ekstra ledere i PS/2 stikket), men man kan generelt ikke bare tage en PS/2 enhed og sætte i en "USB converter".

Hvis dit trådløse keyb/mus understøtter det, så tror jeg din bedste løsning bliver 2xUSB
Avatar billede tobias28 Praktikant
31. juli 2003 - 09:32 #3
kører selv med trådløst logitech udstyr tilsluttet en usb converter!! Fungerer fint!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
31. juli 2003 - 09:46 #4
Hvor har du set en nyere bærbar som ikke har ps2 port ?? - jeg synes det lyder lidt underligt.

Skipper
Avatar billede kadann Nybegynder
31. juli 2003 - 10:39 #5
egidiussen -

Der er ikke noget underligt i det.. man kan jo bare sætte eksternt tastatur og mus til via USB i stedet for.
Avatar billede kohaar Nybegynder
31. juli 2003 - 15:06 #6
Rigtig mange nye bærbare computere har ikke ps2 port.

tobias28> Er det udstyr du kører med, sluttet til gennem én usb port? Hvilken model er det? Vil lige chekke specs på deres hjemmeside, og se om de ligner mine.

Havde også hørt det med, at enheden skulle være forberedt til det, men hvis tobias28 kan køre med det???
Avatar billede tobias28 Praktikant
31. juli 2003 - 23:42 #7
nej sorry...havde misforstået det...

mit logitech udstyr kører på ps2 port....men er i et "usb-to-ps2"-stik.....altså er enden på min ledning usb, men jeg har en omskifter så jeg kan sætte den i ps2-porten..!!

Så det kan du nok ikke bruge!

Hygge!
Avatar billede kohaar Nybegynder
01. august 2003 - 02:22 #8
Well.. Tak for jeres svar... Smider lige nogle point. Hvis du ville sende et svar tobias, får du også lige...
Avatar billede kohaar Nybegynder
01. august 2003 - 06:04 #9
Lige en ting. Efter at have ledt længe, fandt jeg dette.

http://www.sandberg.it/prod.asp?prod=133-09

Lyder det ikke lovende?
Avatar billede kohaar Nybegynder
01. august 2003 - 20:38 #10
Glemte helt at dele point ud.