Avatar billede supernatural Nybegynder
31. juli 2003 - 00:22 Der er 6 kommentarer

HD vises som RAW, og kan ikke læses

Problem med HD...
Jeg har 3 harddiske, og har haft taget nr. 3 fra, og sat en anden i. Efter jeg satte den i igen, vises HD nr. 2 pludselig som RAW, og hvis jeg dobbeltklicker den, spørger Windows (XP) om jeg vil formattere harddisken..
Har haft problemet før, men kan ikke huske hvad jeg gjorde for at løse det.. =(
Avatar billede halifax Nybegynder
31. juli 2003 - 01:09 #1
Der er et tidl. spørgsmål om en RAW harddisk her. Ike særlig opmuntrende læsning.  :(
http://www.eksperten.dk/spm/340070

Og direkte link til PC Inspector File Recovery - freeware. Husk dansk sprog
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/download.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
31. juli 2003 - 01:13 #2
Et andet recovery program, som kan køre fra floppy:
Active@ File Recovery for Windows is one small executable (.exe) file of small size (350 Kb) and does not add on any dll or other add-on files. You can store and run it from a floppy, reducing the chance of overwriting data during data restoring.

http://www.file-recovery.net/
Avatar billede supernatural Nybegynder
31. juli 2003 - 06:33 #3
Hmm, jeg tror ikke det er det som er galt. Prøvede at "fuske" lidt med ledningerne (IDE kablet) og nu vises både HD 2 og HD 3 som RAW...
Må lige prøve at skifte IDE kablet ud...
Avatar billede ppr Nybegynder
31. juli 2003 - 08:44 #4
http://www.theabsolute.net/sware/dskinv.html

måske du kan bruge dette program freeware.
Avatar billede supernatural Nybegynder
31. juli 2003 - 18:19 #5
Jeg har fundet ud af at det åbenbart er et Windows problem, for hvis jeg opretter en startdiskette, og starter i DOS, kan jeg sagtens gå ind på det ene drev (Det er FAT32, og de andre er NTFS).
Så det kan ikke være harddisken der er noget galt med i sig selv, eller kablerne for den sags skyld. Det MÅ være Windows XP der er noget galt med....
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 17:41 #6
Jeg er enig med dig I at det er et problem i xp - ingen har endnu kunne løse det , så vidt jeg ved - andet end ved at gendanne mapper/filer. Hvis du ikke mener det er en løsning må du lukke spm.