Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 10:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kalender, booking

Hey! jeg skal hurtigt bruge, et lille script...jeg har søgt på hotscripts.com men de man finder der indeholder alt for meget andet snot, som jeg ik har tid til at sidde og tilrette nu..

Det jeg skal bruge, er en side, hvor man kan booke en tid..dato, og et par andre felter som man vælger via dropdownboxe...

De bookinger skal så på en overskuelig måde, vises et eller andet sted... så man nemt kan få overblik over ledige tider...!

Det skal ikke bruges kommercielt, men til at lille skoleprojekt...

Der må da være nogen af jer der sidder inde med det ik?
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 10:16 #1
men til Et lille skoleprojekt...
sku der stå :)
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 10:20 #2
De bookinger skal så på en overskuelig måde, vises et eller andet sted... så man nemt kan få overblik over ledige tider...!  <--- måske en kalender hvor man kan se tiderne på en måde?
Avatar billede steffen Nybegynder
13. december 2000 - 10:26 #3
Lytter lige med. Skal man kun kunne booke dato\'er eller også fx timer eller tidsrum man selv vælger?
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 10:29 #4
steffen>>tjaah...ideen var, at en af de dropdownboxe, var (det skal bruges til en frisør case) at man vælger type klipning...fx permanent, plysning osv...og til hver af de ting har man forudbestemt et tidsrum... :)

det sku nemlig heller ik være så svært at lave :)

steffen>>gider du lave det? inden for et par timer hvis det kan lade sig gøre? du ka godt få flere points! pliiiz :)
Avatar billede anna Nybegynder
13. december 2000 - 10:39 #5
Lytter lige med
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 10:46 #6
anna>>du lytter vel med fordi du er interessret i det system ik? - ku det tænkes du gad putte lidt points i puljen? - så vi ka få steffen eller en anden tl at lave det :)
Avatar billede steffen Nybegynder
13. december 2000 - 10:47 #7
Hø - nej, der er da alt for mange ubekendte, milo - prøv at tegne den skærm der skal præsenteres, og design databasen, så skal jeg give dig et hint om resten ..
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 10:55 #8
steffen>>hmm...database behøves da ik her gør det? ik så vdt jeg ka se... :)

og design ska du slet ik tænkte på..bare en hvid bg med et par links... ik andet :) - er det ok?
Avatar billede doeleman Nybegynder
13. december 2000 - 10:59 #9
Du SKAL bruge en database til en sådanne applikation. Det vil være næsten umuligt at holde styr på tekstfiler og desuden meget langsomt.
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 11:04 #10
nårh ok...men design kan jeg vel lave senere hen ik? bare systemet kommer op? :)
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 11:34 #11
hmm...formulerer mig anderledes...

hvis nu jeg selv laver en formular med de inputs man skal bruge for at booke en tid...

så skal jeg bare ha et lille scipt, der smider de oplysninger op på en side, på en overskuelig måde...? :)
Avatar billede anna Nybegynder
13. december 2000 - 12:14 #12
milo>>ok jeg giver 150 points i puljen ekstra
hvis jeg får et booking system

Hilsen
@nna
Avatar billede milo Nybegynder
13. december 2000 - 12:27 #13
ok...så harjeg sat det til 300 :)
Avatar billede anna Nybegynder
15. december 2000 - 19:46 #14
Er vi gået i stå ???

Hilsen
@nna
Avatar billede repsac Nybegynder
15. december 2000 - 19:54 #15
Hvad med at prøve at kigge på;
[http://www.phpuniverset.dk]
... Der findes en masse GuF ... ;)

//Dette svar er i hvert fald ikke 600p værd!
Avatar billede steffen Nybegynder
15. december 2000 - 21:13 #16
Basal booking = ethvert kalender-script du kan finde - der er også nogle på www.hotscripts.com.

Men ehh - I må jo have nogle krav .. eller hva?
Avatar billede milo Nybegynder
21. december 2000 - 14:11 #17
whatever...