Avatar billede pbrun Nybegynder
13. december 2000 - 09:38 Der er 13 kommentarer

logon på 98 med nyt computernavn

Kan man starte win 98 og i autoexec.bat indsætte computernavn + brugernavn + password.?

Er det anderledes når det er til NT?
Avatar billede nixon Juniormester
13. december 2000 - 10:04 #1
Er det fordi du vil ungå at skulle skrive det ind hver gang ??
Avatar billede pbrun Nybegynder
13. december 2000 - 10:07 #2
Ja det er af ren og skær dovenskab, jeg har 12 maskiner der skal startes op en gang om ugen, hvor efter jeg skal rette computernavn brugernavn .
Avatar billede nixon Juniormester
13. december 2000 - 10:12 #3
vad med at vælge \"windows-logon\" under Netværk -> Primær Netværkslogon
Avatar billede nixon Juniormester
13. december 2000 - 10:13 #4
vad = Hvad
Avatar billede pbrun Nybegynder
13. december 2000 - 10:18 #5
Den er ikke så god, jeg starter med at hente et Ghost image fra min server, image\'et indeholder computernavnet fra en af maskinerne, og det er det der skal rettes op inden windows starter.
Avatar billede nixon Juniormester
13. december 2000 - 10:28 #6
Hvad med først at ændre det under Netværk -> Identifikation, evt uden at den er sat til netværket, hvis det giver problemmer
Avatar billede pbrun Nybegynder
13. december 2000 - 10:36 #7
Jeg har et image til tolv maskiner, derfor skal de efterfølgende rettes individuelt.
Jeg Booter maskinerne op med en diskette hvor ghost ligger og hvor det nye computernavn kunne ligge.
Avatar billede nixon Juniormester
13. december 2000 - 10:38 #8
En anden ting ..
Hvad med at lave et nyt ghostimage til den \"13. maskine\" .. sådan at netværket ikke går ned fordi to computere ligner hinanden .. så skulle det ikke være et problem fremover at få maskiner op igen :)
Avatar billede nixon Juniormester
13. december 2000 - 10:43 #9
det skal nok være muligt, altså det med at boote op fra en diskette, og samtidig ændre computernavn osv ...
men min viden herom er begrænset, så der er ikke andet at gøre, end at vente på at der kommer en nørd på banen :) ... de plejer at vågne ved 15-16 tiden ;)
Held og lykke
Avatar billede pbrun Nybegynder
13. december 2000 - 11:55 #10
Nixon,
Tak for forsøget
Avatar billede leblodia Nybegynder
13. december 2000 - 14:17 #11
Vi bruger selv Ghost på samme måde som dig med en bootdisk i alle computerne og så multicaster vi fra en server. Jeg ved at det kan gøres via det der heder \"Ghost Console\", her kan man indtaste alt lige fra IP adresse til computernavn, så finder den selv ud af det. Jeg har ikke fået det til at virke i praksis men jeg arbejder på sagen.
Avatar billede pbrun Nybegynder
13. december 2000 - 15:07 #12
Hvilken version af Ghost anvender du ?
Avatar billede leblodia Nybegynder
13. december 2000 - 15:12 #13
Vi bruger version 6.5, mener det er den som heder Enterprise edition.