Avatar billede frank_jensen Nybegynder
13. december 2000 - 09:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3C Blaster grafikkort og Win95

Jeg har lige investeret i et Creative 3D Blaster TNT2 Vanta kort, som jeg har proppet i min Pentium 233 MMx maskine med 160 mb ram, men når jeg starter Windows 95, får jeg en fejlmeddelse om, at jeg skal rekonfigurer min skærmindstillinger. Dvs. at driverne er installeret, men når jeg genstarter, virker det tilsynladende ikke. Jeg har haft det til at virke, men efter jeg har formattteret systemet, kan jeg ikke få Win95 til at æde kortet. HVad kan jeg prøve med ???
Avatar billede LNG.DK Novice
13. december 2000 - 10:01 #1
Fjern det standard grafikkort windows har installeret. Herefter skal kan du prøve at tilføje kortet manuelt >> Kontrol Panel >> Tilføj Hardware. Er det den rigtige driver du har (win95), er det AGP, hvis det er kan det være du skal have en ny driver til AGP-porten. Den finder du hos produventen af bundkortet.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
13. december 2000 - 10:36 #2
Det er et PCI kort. Jeg har prøvet at formattere putteren, og det er det rigtige kort, at Windows finder, og den indlæser også glædeligt driveren uden nogle form for problemer og opdaterer DirectX, men når så jeg genstarter, fejl....
Og da jeg satte kortet i første gang, slettede jeg nemlig det gamle kort, og så virkede det, men jeg kunne ikke bruge lyden, så gik maskinen ned...  derfor formattering og nu al bøvlet...  Hvad kan der være galt ???
Avatar billede LNG.DK Novice
13. december 2000 - 10:41 #3
Hvilken ver. af Direct X, ikke 8.0 vel???
Avatar billede wikings Nybegynder
13. december 2000 - 12:20 #4
Er det AGP?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
13. december 2000 - 13:02 #5
Man kan vist ikke bruge DX8 i 95, er det ikke kun til 2000 ? Jeg bruger dx7.0a

wikings -> og det er stadig et PCI kort....
Avatar billede caf_exe Nybegynder
14. december 2000 - 12:41 #6
Hey du kunne prøve at opdater dit BOIS lidt det har jeg da prøvet hved en del bunkort af ælder årgang det hjalp i 99% af tilfældene
Avatar billede wikings Nybegynder
15. december 2000 - 03:04 #7
Ups!! Trænger til nye briller!! ;o)
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
15. december 2000 - 07:51 #8
caf_exe -> jeg har aldrig prøvet at opdaterer min bios, nogle gode råd til, hvor jeg kan finde noget information om det, og evt. en idiotsikret guide ???