Avatar billede magus Nybegynder
13. december 2000 - 08:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AKUT HJÆLP - 15 minutter om at åbne et dir...

Jeg sidder med en NT IIS4 som er begyndt med at tage op til 10/15 minutter for at loade et program eller åbne et libr.
Da jeg skal have kopieret flere ting fra regedit/IIS over på anden hdd, vil det på den måde tage flere dage.
1. hvad kan der være galt mht. den lange tid (hdd fejler ikke noget)?
2. hvordan kan jeg overføre data fra regedit f.eks. usermgr., dns, IIS etc. uden at skulle ind i regedit.?
Håber på hurtig respons
mvh
Magus
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
13. december 2000 - 08:22 #1
1)Du kan have services kørende som er ret tunge. Eller andre programmer som sluger (evt. virus). Du kan da gå ind i \'Performance\' og se hvilke processer som er aktive, og hvor meget processor-kraft de bruger. (CTRL-ALT-Detele -> performance & processer)

2) Find filerne .. mener de hedder \"user.dat\" & \"system.dat\".

Avatar billede magus Nybegynder
13. december 2000 - 08:35 #2
virus er kontrolleret, mailserver etc. er stoppet, performance er ok, mht. processorkraft er der kun anvendt ca. 15- 20 % - mht. user.dat og system.dat anvendes af serveren og kan ikke kopieres....
Avatar billede magus Nybegynder
13. december 2000 - 08:38 #3
Det skal siges, at serveren har kørt i ca. 3/4 år med samme konfiguration uden problemer, men i søndags havde en af vore kunder besøg af hackere som ændrede hans forside mv. og siden har det været galt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 2000 - 12:25 #4
Serveren er blevet genstartet .. ikke? :O)
Avatar billede magus Nybegynder
13. december 2000 - 15:42 #5
Naturligvis er den genstartet - det bliver den flere gange ugentlig..;))
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 2000 - 20:55 #6
Der ligger måske stadig noget kode og driller fra hacker angrebet?
Avatar billede magus Nybegynder
14. december 2000 - 11:51 #7
Sikkert nok, men hvad skal man lede efter....;?
Min software.dat i config (eller profile, hvor den nu end ligger, er på mere end 5.mb
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. december 2000 - 21:20 #8
Jeg er desværre ikke den store hackker, så jeg ved ikke lige hvad der skulle ligge....