Avatar billede mygskys Nybegynder
30. juli 2003 - 15:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Æder RAM

Hejsa

Er der nogen som har erfaringer med at sql serveren æder ram uden at der er stor aktivitet på forespørgsler?

Den er placeret på en server med 2 GB ram, og er i løbet af et par timer gået fra 400 mb til ca. 600 mb ram...

Suggestions?
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2003 - 15:10 #1
Med mindre du selv begrænser SQL Serverens forbrug, så er det min efaring at SQL Serveren lige så stille og rolig spiser den RAM den kan komme i nærheden af - også selvom den egentlig ikke har brug for den på det pågældende tidspunkt.

Du kan under Properties -> Fanebladet Memory angive hvor meget RAM den max må bruge.

Snowball
Avatar billede mygskys Nybegynder
30. juli 2003 - 15:24 #2
Hej Snowball
Har du praktisk erfaring med ovenstående? Hvis jeg fx. begrænser den til at max må æde 1 GB, og den så stopper der. Bliver den så sløv herefter?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 15:25 #3
Jeg har haft forespurgt MS om dette og fået at vide, som snowball også siger, at den spiser alt det som den kan komme i nærheden af. Hvis man begrænser den vil den på et tidspunkt blive langsommere for så skal den swappe ud på disken.
Avatar billede mygskys Nybegynder
30. juli 2003 - 15:33 #4
Ja, så jeg faktisk lige vidt, da det jo så ikke nytter at begrænse Ram forbruget. Den vokser jo hele tiden, og mit problem er jo at den på et tidspunkt løber tør for Ram, og så bliver langsom. Jeg ville hellere finde ud af hvorfor den vokser så vildt?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 15:39 #5
Det er den designet til.
Det er det svar man får af Ms og ikke mere. Så det er en af de der "sådan er det bare"
Avatar billede mygskys Nybegynder
30. juli 2003 - 15:53 #6
hov? hvordan fordeler jeg points?
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2003 - 15:53 #7
mygskys: Ja, jeg har selv gjort det et par gange - altså det med at begrænse SQL Serveren forbrug af RAM. Selvfølgelig vil det gå lidt ud over den performance at du begrænser den, men det er en balance gang og noget der skal vurderes fra server til server alt efter hvad der evt. kører på den ud over SQL Server. Kører der ikke andet end SQL Server på den pågældende PC, så er der jo ikke det store problem i at lade den æde alt hvad den kan komme i nærheden af. Kører der derimod andre ting på serveren, så ville jeg de fleste gange nok begrænse SQL Serverens forbrug da det ellers kan sløve overall performance for PC'en.

Som bertie skriver, så tror jeg ikke der er noget du kan gøre ved det !

Snowball
Avatar billede mygskys Nybegynder
30. juli 2003 - 15:53 #8
nåhh.. det er fordi snowball kun har komm, kan I ikke svare begge to?
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2003 - 15:54 #9
Svar ;)

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 15:55 #10
Øh, svar igen
Avatar billede mygskys Nybegynder
30. juli 2003 - 22:04 #11
Jamen, så er det sat i værk- Jeg håber det hjælper. Tak for det
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 22:04 #12
Takker :-)