Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 13:28 Der er 10 kommentarer

Scsi 160 "Tekram DC 390 U3W"

Nu har jeg fået opgraderet min com, og nu vil jeg fandme have løst mit problem....

Jeg har som titlen et scsi kort Scsi 160  "Tekram DC 390 U3W", og 2
Hd og 1 cdrom til den. CDrom drevet køre uden problemer men min 2 HD, får så lave disk benchmark med ATTO, kun omkring 25 MB/Sek. Mine Harddiske er 1 UltraStar 36Z15 18GB    4MB / 3,4ms / 15000RPM / Ultra160
og en
Atlas V 18GB Ultra 160
Jeg bruger et LVD kable og de sidder på sammecontroller og jeg tror de er sat rigtigt op inde i scsi Biosen....

Jeg køre WinXp service pack 1...

HJÆLP........

Skriv hvis i skal have flere informationer.... !!!!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juli 2003 - 14:18 #1
Der findes overhovedet ingen driver til Windows XP: http://www.tekram.com/updates.asp?Product=DC-390U3_Series

Til Tekam DC 390 U2W LVD SCSI findes der en Windows XP driver: http://www.tekram.com/updates.asp?Product=DC-390U2_Series

/per
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 14:23 #2
Driveren er med på Winxp cden...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juli 2003 - 15:01 #3
Hvad er dit problem, for det fremgår ikke af overstående tekst.
Der står bare; jeg fandme have løst mit problem....

/per
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 15:03 #4
men min 2 HD, får så lave disk benchmark med ATTO, kun omkring 25 MB/Sek...

Mena jeg kan godt se hvad du mener med at det kan virke lidt uoverskueligt....
Er desværre NUB inde på eksperten
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juli 2003 - 15:30 #5
Ok. Hvad havde du forventet at den skulle ligge på, når du anvender 3 enheder på den samme controller?

/per
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 15:36 #6
Når jeg ikke bruger mit scsi cdrom drev, så sluger det jo nada båndbrede, og så havde jeg regnet med at IBM HD skulle ligge omkring 80 MB/sek, hvilket den skulle kunne præstere.... Jeg har jo også 160 MB/sek at gøre godt med på controlleren, og da jeg kørte den ATTO Disk bench brugte jeg kun 1 drev af gangen....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juli 2003 - 16:16 #7
Det lyder mærkelig, har du prøvet at låne et andet SCSI kabel?

/per
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 17:07 #8
Kender desværre ikke nogle der har scsi.... :( Mena det er da noget jeg bliver nød til at undersøge...
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juli 2003 - 17:13 #9
TECHNICAL SPECIFICATIONS
15,000 RPM;
Two capacities: 36.7 GB / 18.4 GB;
2.0 ms average latency;
As low as 3.4 ms seek time;
Media transfer rate up to 647 Mb/sec.;
Up to 52.8 MB/sec sustained data transfer rate;
4 MB cache;
10.7 billion bits per square inch areal density;
12 / 8 GMR heads;
6 / 4 glass-substrate disk platters;
Interfaces: Ultra 160 SCSI and Ultra320 SCSI;
1Gb/s and 2Gb/s Fibre-Channel Arbitrated Loop (FC-AL-2); and
Acoustics and power consumption comparable to 10,000 RPM drives.

Du vil således ikke få over 52MB/sec.
Det er vigtigt, at du bruger et godt kabel (LVD 160) med en ordentlig terminator. Alt dårligt/billigt udstyr kan resultere i performance tab.

Prøv at teste med kun 1 harddisk på selve LVD kablet. Boot maskinen på en IDE disk, så OS ikke skal tilgå disken mens du tester.
Avatar billede buddypower Nybegynder
31. juli 2003 - 08:25 #10
Jeg tror ikke rigtigt det er mit kabel der er gået i stykker, eftersom jeg fik prøvet at bruge mit ultrawide scsi kabel igår hvilket skulle kunne klare 40 Mb/sek, hvilket overhovedet ikke hjalp på Hd ydelsen.
Det med OS vil jeg lige undersøge.

Er der nogle der tror at det kan være fordi jeg har sat scsi Bios'en forkert op ????