Avatar billede zonem Nybegynder
29. juli 2003 - 21:17 Der er 8 kommentarer

Sort skærm.

Jeg sidder her til LAN, pludselig går min skærm kold, som det er sket så mange andre gange før. Jeg reb00ter skidtet, men der vil ikke komme et skærmbillede frem.
Vi tester alle delene (skærm, grafikkortet, ram) i en anden comp, der virker de. Vi prøver hans ting i min comp, der virker de ikke.

HMMM tænker vi, det kan kun være bundkortet. Jeg får fat i et andet og sætter det i, stadig virker mine ting ikke i min comp, men stadig i hans og omvendt. Vi prøver derefter hans strømkabler i min comp og skærm, men stadig intet kommer frem.

Jeg henter min gamle comp jeg har stående derhjemme, som intet har at gøre med det her. Så sætter jeg den til, og STADIG kommer der INTET frem på skærmen, og STADIG virker de i mine venners comp og STADIG virker deres ikke i mit???

Ser ingen løsning eller sammenhæng på det her problem, derfor 100 point.
Avatar billede plazd Nybegynder
29. juli 2003 - 21:23 #1
er ny her :P

men har haft samme problem 1 gang, første gang var det pga min køler ikke var monteret rigtig, hvilker var en af årsagerne.

Det ellers har du måske ikke skubbet grafikkortet ordenligt ind <--er også sket for mig :D håber det hjalp
Avatar billede bredker Nybegynder
29. juli 2003 - 21:28 #2
lyder mere som om der er noget galt med din skærm eller skærmkabel
Avatar billede zonem Nybegynder
29. juli 2003 - 21:29 #3
Vi har testet 3 forskellige skærme og testet min skærm på hans computer og der virkede den. OG vi har testet hans strømkabler.
Avatar billede bredker Nybegynder
29. juli 2003 - 21:31 #4
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=zonem&option=22
husk lige at lukke dine gamle spm
der er nogle der er ret gamle
Avatar billede grenaa Nybegynder
29. juli 2003 - 22:01 #5
Har du prøvet med et andet grafikkort i din maskine ?  nogle gange kan bundkort (Chipset) og grafikkort ikke sammen.
hvad er din maskine bygget af ?
Kunne også tyde på at det er din strømforsyning der ikke giver nok strøm og så starter dit grafikkort ikke op.
Avatar billede zonem Nybegynder
29. juli 2003 - 22:06 #6
Det er en 300W PSU på et SiS ECS K7S5A Motherboard, med en AMD XP 1600+.
Avatar billede zonem Nybegynder
29. juli 2003 - 22:07 #7
Den anden computer vi har prøvet har samme strømforsygning, men det har virket tidligere. Den genstartede bare ligepludselig og så virkede det ikke mere.
Avatar billede aron1234 Nybegynder
29. juli 2003 - 23:13 #8
Hvad er der blevet af din anden computer, Martin?

Kan kun sige det lyder rimelig meget som det problem, jeg havde.
Lyder som et defekt bundkort.
Ring dog efter Tore, og bestik ham med en pizza eller to? :D