Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. juli 2003 - 21:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Speakfreely, Open source, tilpasning

Vi håber der nogen der kan hjælpe med at tilpasse Speakfreely til vores brug..

1. at når vi klikker på "speakfree.exe" så ud over at den åbner speakfreely.. så åbner den også en browser, hvor den kalder en asp webside... med en url der kunne eksemplevis kunne se sådan her ud : esbjerg-online.dk/speakfreely.asp?log=logind
og gør det samme når man lukker programmet.. men bare med en url.. der logger en af databasen...

2. når man "installere" speakfreely skal speakfre.ini være tilpasset så følgende er "hakket af" som standart: http://esbjerg-online.dk/a.htm

Open source til brug ved tilpasning af programmet findes på denne adr.: http://www.fourmilab.ch/speakfree/windows/
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. juli 2003 - 23:42 #1
Jeg har ikke Visual C++ .net så jeg kan ikke kompilere koden, men...
Har jeg forstået det korrekt at det I ønsker er at distribuere en version af speekfreely der bruger jeres opsætning som default, og at denne opsætning udelukkende er ændringer til .ini filen?
I så fald er det vel ikke nødvendigt at kompilere koden, men kun et spørgsmål om at lave en installer der bruger jeres .ini fil som default.
Har I selv en kompiler?
Avatar billede jesperkh Nybegynder
30. juli 2003 - 09:59 #2
Nej vi har desværre ikke en kompiler... og ja det ene ønske (2) er at speakfree.exe installer vores .ini som default...

jeg spørg nok dumt nu, men jeg ved ikke noget om at lave programmer.. men kan man:

1. Lave en installer
2. Lave en "start.exe"

Installeren lægger så vores ".ini fil" på maskinne og opretter en genvej til "start.exe i "start mappen" ( du ved den mappe vi lægger "genveje" i hvis vi vil have et program til at starte aut. når vi tænder pc´en)

Start.exe er så et lille program der starter speakfreely og åbner en browser, hvor den kalder en adr. der hedder esbjerg-online.dk/speak.asp?ip=xxxxx (xxxxx er vedkommes aktuele ip adr...)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. juli 2003 - 17:30 #3
Så vidt jeg kan se bruger speakreely programmet innosetup:
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
Til at lave en installer, denne burde kunne bringes til at instalere jeres ini-fil som default.
.iss filerne der kommer sammen med speekfreely (./installer) bliver svjv brugt som input til innosetup.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. juli 2003 - 19:56 #4
Man behøver måske ikke et start.exe program, det burde kunne klares med et simpelt batch-script.
Avatar billede jesperkh Nybegynder
30. juli 2003 - 21:25 #5
Nu begynder jeg og forstå hvordan tingene fungere... når jeg downloader et program.. så downloader jeg en "pakke" med efternavnet .exe , inden i den pakke ligger der en .iss fil , som bestemmer hvad der skal ske med indholdet af pakken...

jeg har lige et spørgsmål hvad er forskellen på den .exe fil man installere programmet med og den .exe fil man til daglig starter programmet med ???
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. juli 2003 - 23:02 #6
Den exe fil man instalerer med kan betragtes som en inteligent selvupakkende zip-fil.
Den indeholder programmet (exe-fil), måske nogle setup filer, måske nogle dll-filer osv. Derudover ved den hvordan man laver et ikon på skrivebordet og tilføjer programmet til start-menuen.
.iss filen er et script til programmet der laver installations programmet, det fortæller hvad der skal med og specificerer nogle options.
Avatar billede jesperkh Nybegynder
31. juli 2003 - 09:17 #7
Det er skønt og lære noget nyt :-)...
Avatar billede jesperkh Nybegynder
31. juli 2003 - 09:18 #8
hvad er en batch-script ??
Avatar billede bertelbrander Praktikant
31. juli 2003 - 17:31 #9
Et batch-script er i sin simple form en række DOS kommandoer (f.ex copy md cd starte programer etc).
Et batch-fil er en simpel text fil som du f.ex kan oprette/redigere med notepad, normalt har batch filer .bat som extension.
Prøv at slå batch op i windows help (Start -> Help -> Index -> ).
Avatar billede jesperkh Nybegynder
20. marts 2004 - 20:29 #10
lukker